Beeldscherm donker (niet extreem donker)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikdenhartog7

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2013
Hallo,

ik heb een medion erazer x6821, en ik heb sinds vandaag het probleem dat me beeldscherm donker is. het is niet zo dat mijn beeldscherm extreem donker is (ongeveer 30% helderheid). ik heb al geprobeert om de drivers op nieuw te instaleren van allebij de videokaarten. ik heb het besturings systeem windows 8.1. ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Edit: ik zie in windows nog wel de balkjes van dat je de helderheid kan aanpassen, de fn toets combinatie werkt ook nog maar er gebeurt dan alleen niks bij beide gevallen

mvg Rik den Hartog

Laatst bewerkt:
dan is de backlight van je lcd scherm kapot, of je moet speciaal drivers downloaden voor de fn toets

Ik denk niet dat me backlight kapot is, want ik lees dat je het dan amper kan zien en dat ze er dan met een zaklamp op moeten schijnen om te zien als iets het doet. je moet het zien dat me helderheid altijd op 30% blijftstaan, het lijkt me ook stug dat het aan de drivers ligt want hij heeft het altijd gedaan totdat ik mijn laptop opeens opstarte en het gebeurde, het valt me nu pas op dat het in de bios ook zo is dat het beeld scherm maar 30% helderheid is!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Dit model laptop bezit een l.e.d. backlight ---> geen invertor.

De helderheid wordt rechtstreeks aangestuurd door het motherboard.

---> Voor zo ver ik weet <--- , dien je de helderheid ook te kunnen regelen terwijl je in de b.i.o.s. bent ...

Jammer genoeg wordt geen ouderdom vermeld , maar dit ( windows 8.1.) doet vermoeden dat dit een recent systeem is , met de medion garantie van 3 jaar ???

Persoonlijk zou ik de data veilig stellen indien nog niet gebeurt en deze laptop terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Bij medion worden meestal recovery c.d's/d.v.d's bijgeleverd ... indien niet , werd bij eerste ingebruikname de mogelijkheid geboden om deze zelf aan te maken.

Indien deze symptomen dan nog steeds aanwezig zijn ---> defekte hardware. (motherboard) (garantie ??)

Wacht eventueel verdere nuttiger antwoorden af ...

Peter

Laatst bewerkt:
ik kan in de bios de helderheid niet aanpassen, heb ik ook nooit gekund. Er stond eerst op de laptop windows 7 maar heb voor 10 euro windows 8 kunnen kopen. maar zal het nu t hebben om de fabrieks software er weer op te zetten als het ook in de bios al zo is (de helderheid)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Indien je eventueel garantie moet claimen , moet je deze terug zetten zoals bij de aankoop.

Of er nog garantie is ??? en terugzetten nut heeft ??? er wordt immers geen ouderdom vermeld...

Peter

Hallo

Bitter weinig reaktie/interesse op dit topic ....

Zal mij afmelden ....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan