donjorritz
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 sep 2008
Goedemiddag,
Sedert enige tijd ervaar ik problemen met mijn videokaart/beeldscherm. Soms wanneer de computer opstart lijkt het alsof de computer hapert en niet de juiste helderheid kan opbrengen. Af en toe moet ik de computer wel 3 keer opnieuw opstarten voordat het goed is, hetgeen bijzonder vervelend is. Nu heb ik de drivers al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen.
De videokaart die de problemen veroorzaakt is: nvidia GeForce 9300GE
In apparaatbeheer (bij beeldschermadapters) staat echter dat er twee in moeten zitten, namelijk: Nvidia 9400 (8200 + 9300) en een Nvidia 9400 (9300 + 8200). Heb de indruk dat het probleem is ontstaan na een update van Windows, echter systeemherstel brengt ook geen soelaas. Daarnaast geeft apparaatbeheer aan dat er een probleem is met een Nvidia nforce system management controller wat ik op geen manier voor elkaar krijg om te verhelpen.
Mijn vraag is: op welke wijze krijg ik het voor elkaar dat de videokaart weer normaal functioneert. Hieronder nog wat algemene informatie over het systeem
Hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt voor de moeite.
Groet Jorrit
Moederbord : Acer WMCP78M
Chipset : nVidia nForce 720a
Processor : AMD Phenom X4 9550 @ 2200MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 9400 (GF 9300 + GF 8200)
Harde Schijf : Western Digital WD6400AAKS-22A7B0 ATA Device (640GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVDRAM GH15F
DVD-Rom Station : CXKT YVGT2B4
Netwerkkaart : Nvidia MCP77 Ethernet
Besturingssysteem : Windows (TM) Vista Home Premium Home Editie Media Center 6.00.6002 Service Pack 2 (64-bit)
Sedert enige tijd ervaar ik problemen met mijn videokaart/beeldscherm. Soms wanneer de computer opstart lijkt het alsof de computer hapert en niet de juiste helderheid kan opbrengen. Af en toe moet ik de computer wel 3 keer opnieuw opstarten voordat het goed is, hetgeen bijzonder vervelend is. Nu heb ik de drivers al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen.
De videokaart die de problemen veroorzaakt is: nvidia GeForce 9300GE
In apparaatbeheer (bij beeldschermadapters) staat echter dat er twee in moeten zitten, namelijk: Nvidia 9400 (8200 + 9300) en een Nvidia 9400 (9300 + 8200). Heb de indruk dat het probleem is ontstaan na een update van Windows, echter systeemherstel brengt ook geen soelaas. Daarnaast geeft apparaatbeheer aan dat er een probleem is met een Nvidia nforce system management controller wat ik op geen manier voor elkaar krijg om te verhelpen.
Mijn vraag is: op welke wijze krijg ik het voor elkaar dat de videokaart weer normaal functioneert. Hieronder nog wat algemene informatie over het systeem
Hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt voor de moeite.
Groet Jorrit
Moederbord : Acer WMCP78M
Chipset : nVidia nForce 720a
Processor : AMD Phenom X4 9550 @ 2200MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 9400 (GF 9300 + GF 8200)
Harde Schijf : Western Digital WD6400AAKS-22A7B0 ATA Device (640GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVDRAM GH15F
DVD-Rom Station : CXKT YVGT2B4
Netwerkkaart : Nvidia MCP77 Ethernet
Besturingssysteem : Windows (TM) Vista Home Premium Home Editie Media Center 6.00.6002 Service Pack 2 (64-bit)