Beeldscherm Driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

VanDeBrouwert

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Goedemorgen,

Gisteren heb ik mijn laptop, Dell Inspiron 510m, opnieuw geinstalleerd. Is niet de eerste keer dat ik dat heb gedaan en na een nieuwe installatie had ik een driver beschikbaar om de resolutie van het beeldscherm juist te krijgen. Deze driver ben ik echter verloren.

Opzoek geweest naar de driver op de website van Dell en het Internet, echter de driver niet kunnen vinden.

Heeft iemand een link naar waar ik deze driver kan vinden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,
Tim

Welkom op Helpmij.:)

Bij Dell moet je de VGA driver kiezen en deze downloaden en installeren.

In aansluiting op Crash:

Als je inderdaad de Windows XP video-driver bedoeld: link

Aanwijzingen voor installatie
Downloaden

1. Klik op Nu downloaden om het bestand te downloaden.
2. Wanneer het venster Bestand downloaden verschijnt, klikt u op Dit programma opslaan op schijf (Windows XP-gebruikers klikken op Opslaan). Klik daarna op OK. Het venster Opslaan in: wordt weergegeven.
3. Klik in het veld Opslaan in: op pijl-omlaag, selecteer Bureaublad en klik op Opslaan. Het bestand wordt naar uw bureaublad gedownload.
4. Klik op Sluiten als het venster Downloaden voltooid wordt weergegeven. Het pictogram van het bestand wordt op uw bureaublad weergegeven.

Installeren (aangepast aan bovengenoemde download-link):

1. Dubbelklik op het nieuwe pictogram op het bureaublad. R78792.EXE.
2. Het venster Self-Extractor (Zelfuitpakkend bestand) wordt weergegeven en u wordt gevraagd om het bestand uit te pakken in C:\DELL\DRIVERS\R78792 Noteer dit pad zodat u het bestand (bijvoorbeeld Setup.exe) later kunt terugvinden.
3. Het venster Self-Extractor wordt weergegeven.
4. Klik op OK.
5. Als het venster Self-Extractor na het uitpakken van het bestand nog open is, sluit u dit.
6. Klik op de knop Start en vervolgens op Uitvoeren.
7. Typ C:\DELL\DRIVERS\R78792 in het tekstvak Openen en klik daarna op OK.
8. Volg de aanwijzingen op het scherm om de installatie uit te voeren

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helden,

Magnefique! Enorm bedankt voor de snelle hulp! (en dat op zaterdag ochtend....;o)

Zoals je al aangaf, ik ben nieuw hier maar met dit service niveau weet ik zeker dat ik jullie hulp verder zal raadplegen en hopelijk kan ik ook mijn steentje bij dragen.

Nu we er toch zijn, en ik denk dat ik genoeg veren heb gestoken, toevallig ook de link beschikbaar naar de driver voor het geluid? Op de laptop zitten het standaard en geen extra geluidskaart of iets dergelijks.

Groeten,
Tim

Mooi dat het gelukt is.:) Ik weet niet waar Tijs die link vandaan heeft. Voor zover ik weet moet je bij Dell de ServiceTag invoeren om bij de drivers te komen. Je zal de Audio driver moeten hebben. Het makkelijkste is om alls wat je voor je systeem bij Dell kunt vinden te installeren. Eventueel deze downloade in een map en op cd-rom zetten, voor een volgende keer.

@Crash: Nee, ik heb niet de Service-tag gebruikt, gewoon gebruik gemaakt van Selecteer een model.
Overigens heb ik hiervoor Internet Explorer moeten gebruiken, met Firefox (3.x) bereikte ik niet het gewenste resultaat.

@Tim:

Audio-driver: link

Installatie-instructie is hetzelfde als de vorige driver, met dien verstande dat de driver en daarmee de submap R90698 is.

Je directe bijdrage aan het forum zou verenigingslid worden van Helpmij kunnen zijn! :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank voor de complimenten etc. :)

Ik heb hier nog de link naar alle drivers voor je laptop: link, voor het geval je nog wat moet (na-)installeren of de drivers op cd of memory-stick wilt zetten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan