Beeldscherm flikkert af en toe na installeren driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fliene

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Hoi allemaal,

Ik heb deze vraag al eerder ooit gesteld hier op het forum, maar heb niet echt een antwoord gekregen.

Ik heb nu via MSDN windows 7 gedownload. Dit had ik al eerder gedaan, maar omdat mijn beeldscherm flikkerde na het installeren van de videokaart, heb ik windows vista er maar weer op gezet. Nou bleek dit een illegale versie te zijn, maar toen zei iemand op mijn school dat microsoft garandeerde dat wanneer je windows vista op je laptop kunt draaien, dat je dan ook windows 7 op je laptop kunt draaien.

Dus ik blij, en weer windows 7 op mijn laptop geïnstalleerd. Nu dacht ik: Ik zal de driver eens downloaden via de acersite (Ik heb dus een acerlaptop). Zo gedacht, zo gedaan. Toch flikkert mijn beeldscherm weer. Het is niet de hele tijd, maar wel af en toe, en het is best irritant. En het is echt pas gekomen nádat ik de driver heb geïnstalleerd.

Mijn videokaart: nVidia GeForce 8600M GT 512MB

Ik hoop écht dat iemand me kan helpen...

Groetjes Eveline

Download deze driver, deïnstalleer de Acer driver (via Configuratiescherm -> Software), en installeer daarna de driver die je gedownload hebt.

Succes,

Tijs.

Als ik het zo bekijk, heb ik die de vorige x toen ik windows 7 had geïnstalleerd, al geïnstalleerd en die werkt ook niet. Maar ik zal het nog een keer doen voor de zekerheid :) misschien heb ik de verkeerde geselecteerd toen of zo.

Sorry voor de dubbelpost, maar inderdaad, hij flikkert weer. Het was toch dezelfde driver als die ik eerder al had gedownload.

Ik hoop dat er nog iemand anders is die me kan helpen!!

Groetjes Eveline

Ik heb geen tips meer. Misschien is er hardwarematig wat mis óf heeft de versie van Windows7 een bug. Per slot installeerde je niet de definitieve versie van Windows7, als ik je goed begrepen heb.

Tijs.

Ik zit hier met een soortgelijk probleem. Vooral de taakbalk flikkert continue tot ik er met de muis over heen ga. Dan is hij (tijdelijk) weer normaal. Op het moment zit er een grote blauwe balk over mijn taakbalk heen, en na een tijdje niets doen verandert dat zomaar terug naar de taakbalk zoals die moet zijn.

Ik kan niet echt ontdekken wanneer hij begint te flikkeren, maar volgens mij vooral bij het opstarten van een applicatie (open word, open google chrome, open deze computer...dat soort zaken).

Heb naar mijn idee de drivers voor mijn scherm geïnstalleerd ...

Net een nieuwe pc in elkaar gezet en heb precies hetzelfde probleem.
Windows 7 dus waarschijnlijk. Scherm flikkert zo nu en dan voor een 10 a 15 seconden en doet daarna weer normaal.

Ik zit hier met een soortgelijk probleem. Vooral de taakbalk flikkert continue tot ik er met de muis over heen ga. Dan is hij (tijdelijk) weer normaal. Op het moment zit er een grote blauwe balk over mijn taakbalk heen, en na een tijdje niets doen verandert dat zomaar terug naar de taakbalk zoals die moet zijn.

Ik kan niet echt ontdekken wanneer hij begint te flikkeren, maar volgens mij vooral bij het opstarten van een applicatie (open word, open google chrome, open deze computer...dat soort zaken).

Heb naar mijn idee de drivers voor mijn scherm geïnstalleerd ...

Dit idee heb ik ook. Bij mij helpt het soms de ''windows toets'' + D'' in te drukken tijdens het flikkeren. Hiermee worden alle aplicaties geminimaliseerd en krijg je het bureablad te zien. Bij mij schijnt het dan over te zijn totdat ik weer iets maximaliseer. Kunnen jullie dit ook eens proberen?

Gulf

Edit:

23-11-09

Ik draai mijn systeem nu al een halve dag zonder dat mijn lcd flikkert. het lijkt er op dat het probleem over is. Misschien door updates die ik pas weer heb binnen gehaald maar het probleem lijkt in ieder geval over te zijn.

Het veranderen van de vernieuwingsfrequentie heeft er in ieder geal niets mee te maken. Een LCD kan niet gaan flikkeren door een verkeerd ingestelde vernieuwingsfrequentie. Dit kan alleen bij crt-beeldschermen. bron: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Correct-monitor-flicker-refresh-rate

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan