Beeldscherm gaat steeds op slaapscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelgubbels

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2013
Hallo allemaal,

Als ik rustig aan het computeren ben springt hij soms ineens op slaapscherm.
Zo doet ie dat dan bijvoorbeeld een paar keer achter elkaar en dan weer een hele dag niet.
De enige oplossing op dat moment is de stekker er uit halen en dan weer opnieuw opstarten. Ik doe niets speciaals op dat moment. Heb gewoon internet aanstaan.

Dit probleem had ik al een tijdje, ik heb inmiddels gekeken of de monitor defect is door een laptop er op aan te sluiten.
Daarmee had ik geen probleem. Dus het zit in de computer of de kabel......
Ik heb de kabel al vervangen, en het probleem blijft zich voordoen. Dus dan blijft de computer over lijkt me.

De videokaart heb ik ook vervangen, van een 512MB naar een Nvidia Geforce GT 520 met 1024 MB, en ook nu blijft het probleem zich voordoen.

Iemand enig idee wat het dan kan zijn?

Als het een gewone computer is kan het misschien zijn dat het aan/uit knopje vast is komen te zitten anders kun je nog kijken na hoeveel minuter de computer naar slaapstand toegaat. Dat kan namelijk 1 minuut zijn.

Het is inderdaad een desktop pc, en het aan/uitknopje zit niet vast....
Het is wel echt iets binnenin de computer at niet goed werkt;)

Je had de moeite kunnen nemen te vermelden merk + type pc en het besturingssysteem dat er op staat............ :rolleyes:

Afhankelijk van het besturingssysteem kun je het volgende proberen om te bepalen welke programma's en (achtergrond-)processen zich tegen die slaapstand bemoeien en daar dan actie op ondernemen:
a. Maak een snelkoppeling naar cmd.exe /k powercfg.exe -requests
b. Rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"

Hopelijk heb je er iets aan. Heb het zelf nog nooit gebruikt: Was een tip die ik ergens tegenkwam.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry, ben niet zo thuis in de computers;)

Het is een Acer Aspire M3300
Windows 7 home premium 64-bit
AMD Phenom ii X6 1055T

En wat moet ik nu precies doen?
Dat cmd.exe heb ik gevonden, maar als ik daar /k powercfg.exe invul gebeurd er niets..

Lees goed: Maak een snelkoppeling met de hele opdrachtregel, dus niet alleen cmd.exe maar ook /k powercfg.exe -requests er achter. :rolleyes:
Alternatief is om een snelkoppeling naar alleen cmd.exe te maken, die uit te voeren "Als Administrator" en dan in het geopende cmd-venster:
powercfg.exe -requests

Tijs.

Jammer, dan geeft die tip je geen hulp.

Ik heb nog 4 suggesties:
a. Is het niet zo dat je op dat moment toevallig [Windows-toets]p gebruikt om te wisselen naar een alternatieve video-uitgang? Je zou (als je grafische kaart meerdere aansluitingen heeft) in Apparaatbeheer de secondary video controller uit kunnen zetten, als je alleen de primaire gebruikt (of de primaire uitzetten als je alleen de secundaire gebruikt etc.)
b. Zet de Wake Source Log aan. Hopelijk kan die je meer vertellen over welk proces de pc in slaapstand heeft gezet [als het probleem ook echt aan slaapstand ligt en niet aan a., c. of d.]. link
c. Je voeding is misschien niet goed (genoeg).
d. Oververhitting van componenten, zoals je chipset, processor etc.

Tijs.

Hij is net weer een paar keer uigevallen....
MErk dat ie net na het uitvallen ook flink doorjaagd en dus herrie maakt.
De achterkant blaast dan ook wat hitte uit.

Ik ga vanmiddag wel even naar de winkel omt e laten testen, waarschijnlijk zal het wel oververhitting zijn.

Het hoeft dan niet perse oververhitting te zijn, mijn computer ging ook altijd erg veel toeren maken voordat hij uit viel, en toen bleek het mijn voeding te zijn....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan