beeldscherm gebruiken als tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo allemaal,

Een kennis van mij heeft sindskort een alles in pakket van Telfort en de tv ontvanger heeft een hdmi aansluiten, en hij heeft nog een ouderwetse tv (beeldbuis geval)

Maar omdat hij alleen digitale tv heeft maakt hij geen gebruik van de coax aansluit.

Is het mogelijk om een tft scherm met HDMI te gebruik icm de mediabox. want het prijs verschil tussen een lcd tv en tft beeldscherm is aardig groot.

En daarbij heeft de kennis van mij iets met zijn ogen waardoor hij niet relaxed tv kan kijken, zijn oude tv is nog 50 Hz, en zijn beeldscherm van de computer is 60 Hz (meestal standaard).

Een LCD tv met 100Hz of meer is redelijk prijzig, maar wat ik mij nu afvraag hoeveel hertz wordt er via HDMI uit gezonden/verstuurd.

Kortom: kan hij een TFT scherm met HDMI aansluiten gebruiken icm de mediabox

Alvast bedankt voor jullie reacties

60 hz is meestal wel genoeg
volgens mij is 60 ongeveer het max wat een mensenlijk oog aankan
En hdmi werkt gewoon op Hdmi dus moet wel werken
je kan het altijd even navragen aan de fabrikant van het beeldscherm

Laatst bewerkt:
Denk er wel aan dat een monitor géén geluidsuitgang heeft, dus het geluid zal dan via een stereo-installatie moeten worden geleid bij het tv-kijken.

Tijs.

Denk er wel aan dat een monitor géén geluidsuitgang heeft, dus het geluid zal dan via een stereo-installatie moeten worden geleid bij het tv-kijken.

Tijs.

Maar als ik nu een scherm neem met ingebouwde speakers, dan moet dat toch wel lukken?

Wat dnties bedoeld is eigenlijk dat je via een televisie geen aansluiting heb voor je geluid. Een zogezegde jack cable Als je deze wel erop heb zitten, dit lijkt me immers vrij sterk.. dan kan je wel geluid krijgen via je televisiescherm. Maar reken maar op extra speakers.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde dat je (indien geen externe geluidsbron/-versterker) een monitor moet hebben met geluid over de HDMI aansluiting, dus (liever) niet over jack-cables, omdat je in dat laatste geval 2 kabels moet laten lopen naar de tv (waarvan de audio-kabel analoog is ook nog (+gevoelig voor interferentie/storing)).

Een vriend van mij heeft een tv/monitor combi die hij (de meeste tijd) als tv gebruikt (i.c.m. met digitale tv-kastje van de kabelmaatschappij). Lijkt op iets als dit, maar weet even niet zeker of hij er ook nog een tuner in heeft zitten of niet.

Tijs.

een pc monitor heeft meestal wel een slechtere beeldkwaliteit vooral als je een beetje schuin op het scherm kijkt, omdat een pc-monitor meestal gebruikt maakt van TN (twisted nematic) en een tv maakt meestal gebruik van IPS (in plane switching) lcd-technologie.
maar het is wel mogelijk om tv te kijken via een pc monitor als je de hdmi aansluiting gebruikt.

uitleg:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thin-film_transistor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan