beeldscherm geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierrot

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Berichten
85
Ik heb een HP pavilion desktop en een ACER AL1916W scherm ...

Omdat de resolutie van het scherm onlangs zeer laag stond waardoor alle icoontjes zeer groot waren heb ik de resolutie aangepast via de instellingen. Nadat ik op toepassen drukte gaf de monitor enkel een zwart scherm met de boodschap:
input signaal niet ondersteund
vervolgens op auto adjust gedrukt op het beeldscherm ==> geen oplossing
dan de computer maar eens afgesloten ==> geen oplossing
nu maar in veilige modus gegaan om daar de resolutie aan te passen ==> blijft altijd op 600-800 staan en als ik de comp dan opnieuw opstart dan geeft ie weer hetzelfde probleem ...

Zou iemand mij kunnen helpen?

De normale resolutie van mijn scherm is 1440-900 (zo stond het in het boekje) maar deze resolutie staat helemaal niet tussen de opties van de beeldscherminstellingen ...

Dankjewel voor de hulp!!
 
Heb je bijgeleverde software ook geinstalleerd van het beeldscherm. Soms wil dat helpen om de juiste resoluties weer te geven (als Windows deze niet herkend).

Voor het probleem met het beeldscherm zou je in veilige modus de drivers van de videokaart kunnen verwijderen in de apparaatbeheer. Als het goed is herkend Windows bij het opstarten in normale modus dat er nieuwe hardware is (de videokaart die is verwijderd) en gaat die deze opnieuw installeren. Het zou dan zo zijn dat je ook een nieuwe resolutie krijgt.
 
Heb je bijgeleverde software ook geinstalleerd van het beeldscherm. Soms wil dat helpen om de juiste resoluties weer te geven (als Windows deze niet herkend).

Voor het probleem met het beeldscherm zou je in veilige modus de drivers van de videokaart kunnen verwijderen in de apparaatbeheer. Als het goed is herkend Windows bij het opstarten in normale modus dat er nieuwe hardware is (de videokaart die is verwijderd) en gaat die deze opnieuw installeren. Het zou dan zo zijn dat je ook een nieuwe resolutie krijgt.

Dit kan inderdaad een oplossing zijn.
Heb zelf een packard bell viseo 19 inch breedbeeld scherm op een resolutie van 1440 x 900. Deze resolutie is bij mij ook pas beschikbaar als ik de drivers voor mijn videokaart (asus nvidea 9500GT 1024mb ddr2) heb geinstalleerd.

Dus verwijder de drivers even en installeer ze opnieuw. Dit kan zowel via apparaatbeheer als via Configuratiescherm --> Software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan