Beeldscherm geeft no signal

Status
Niet open voor verdere reacties.

pinda4life

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Hallo,

Mijn beeldscherm gaf plotseling bij het opstarten no signal. Ik heb toen de vga stekker in de oude videokaart gedaan die nog in de computer zat. Dit werkte voor ongeveer een maand, maar hierna gaf mijn beeldscherm weer no signal, ook in mijn oude videokaart dus.
Hij doet dit bij meerdere beeldschermen en ook bij andere videokaarten geeft hij het zelfde resultaat. Ik heb ook geprobeerd de BIOS te resetten door de jumpers te veranderen, dit heeft ook niet gewerkt.
Iemand een oplossing?

Alvast bedankt.

Hallo,

Weet je zeker dat de kabel VGA-kabel in orde is?

Groetjes, WDHBGS

Test de computer eens met een andere monitor en test de monitor eens met een andere pc. Dan weten we alweer preciezer waar het probleem ligt. Doet ie het ook niet met de Live-cd van Ubuntu?

Ik heb het getest met verschillende beeldschermen en verschillende videokaarten. De beeldschermen doen het allemaal op andere pc's. Het kan dus niet liggen aan de VGA-kabel.
Als ik een beeldscherm op mijn pc aansluit en ik zet de computer aan, doet de pc het nog steeds (lampjes branden, ventilators draaien) en het beeldscherm doet het nog (lampje brandt). Maar het beeldscherm geeft alleen No signal aan.
@mrHenkie Volgens mij kan ik geen ander besturingssysteem installeren als ik geen beeld krijg toch?

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Dan is je grafische kaart in je PC kapot.
Als je die niet hebt, tja, dan word het een nieuw moderbord (of processor als die een grafische kern heeft).

Dan is je grafische kaart in je PC kapot.
Als je die niet hebt, tja, dan word het een nieuw moderbord (of processor als die een grafische kern heeft).

Natuurlijk weer een antwoord wat echt helemaal nergens op slaat!! :evil:

Topic starter zegt toch duidelijk dat hij MEERDERE videokaarten heeft geprobeerd!!!!

@TS:

Lijkt er op dat de voeding van je pc aan het overlijden is!

Bij het uiteinde van de voeding kan een scheur zitten in de kabel die de TS voor zijn grafische kaarten gebruikt.

En opnieuw onzin.....

Allereerst: wie zegt dat de gebruikte videokaarten allemaal een extra voedingskabel nodig hebben??

En ten tweede: ook de onboard videochip geeft geen beeld, en die heeft al helemaal geen eigen voedingskabel!!!!!

Hmm... inderdaad.
Dan kan het ook de CPU zijn.
Of de voeding.
Hoor je piepjes als je je PC aanzet?

De cpu heeft er al helemaal niets mee te maken!!!

En de voeding dat zei ik al eerder slimmerik

Als de processor kapot is, zie je niks op het scherm bij sommige moederborden.

Nou.............

Als de processor kapot is, werkt de hele pc gewoon niet, da's net even iets anders!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan