beeldscherm geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Heb een neoview 18.1 tft lcd monitor. Als ik aan het downen ben, zet ik het beeldscherm uit. Zodra ik dan een tijd later het beeldscherm wil aanzetten krijg ik met geen mogelijkheid meer beeld. Als ik de functieknoppen van het beeldscherm probeer, komt er wel gewoon een menu, ik kan m harder en zachter zetten etc. Maar de computer lijkt de overdracht niet meer te kunnen maken. Ook hoor ik dat de computer nog activiteiten verricht. Hij kan ze alleen niet meer weergeven. Ik heb de laatste drivers.. Wie kan me helpen? Want het is heel vervelend. Moet echt de comp uitschakelen (stroom zelfs afbreken) om weer beeld te kunnen krijgen. Ik heb volgens mij de instellingen om slaapstand etc tegen te gaan, goed staan...

Waarschijnlijk kan je dit probleem ook niet oplossen bij de instellingen voor het beeldscherm.

Als ik mijn pc opstart en vergeet om de aanknop van mijn tft in te drukken voor de opstart dan blijft het beeld zwart en de aan/uit knop blijft knipperen, ook het controle ledje van de pc ( aan ) knippert dan ook.

Het komt eigenlijk hier op neer dat het scherm eerst aan moet staan, voordat windows opstart.

Volgens mij kan je beter inplaats van het scherm uit te zetten, je screensaver gebruiken.
Zet anders bij schermbeveiliging ipv het windowlogo de optie leeg.
Klinkt raar maar die keuze kan je nemen ( optie Leeg )

groetjes speedtouch

maar het gekke is dat ik voordat ik mijn comp leeg heb gehaald, nergens last van had... toen kon ik gewoon doen en laten met de uit en aanknop van het beeldscherm wat ik wilde..
dus ergens moet er met de nieuwe installatie toch nog niet helemaal goedgegaan zijn..

Als het voorheen eerst niet was dan moet er inderdaad iets veranderd zijn.

Probeer het anders eens met andere drivers, kijk ook bij apparaatbeheer > beeldschermadapters > stuurprogamma > bronnen , kijk of hier geen conflicten worden gegeven.

groetjes speedtouch

er worden geen confilcten gegeven.. er staat wel een standaard monitor geinstalleerd.. misschien heeft dat er iets mee te maken.. kan op internet nergens de drivers vinden van de monitor..

Installeer de drivers van de video-kaart, deze zijn voor je beeldscherm adapters.

groetjes speedtouch

die zijn vers van internet..
maar waarom stat er dan bij beeldscherm: standaard monitor?

Zie bijlage:

Bij beeldschermadapters moet je video-kaart staan., en bij eigenschappen voor beeldscherm staat hij ook aangegeven.

Kijk ook eens op de cd van je mobo, hier kunnen ze ook op staan als je geen externe video kaart hebt.

groetjes speedtouch

Moet ik wel de bijlage toevoegen :o

Bijlagen

• adapters.jpg
    adapters.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 18
dat heb ik ook staan.. dus dan zouden die goed moeten zijn..
andere ideeen dan over wat mijn beeldscherm zo in de slaapstand kan zetten? iets in de bios misschien? iets in het register veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan