beeldscherm hang af en toe in NFS2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slim-Dewi

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2001
Hallo,
Ik heb problemen met mijn videokaart. Ik heb een nVIDIA PCI-Express PCX5300 videokaart met de nieuwste drivers geïnstalleerd. Met het spelen van een spel zoals NFS2 hangt hij af en toe na een tijdje spelen. Gewoon in Windows als ik andere dingen aan het doen ben niet. Wat is het probleem? Videokaart te warm?

Grz. Slim-Dewi

Beste Slim-Dewi,

Kijk even bij je Instellingen Video in het Spel NFS2,
en even de systeemprestaties aanpassen, en dan even testen als de probleem zich weer voordoet,
(het kan zo zijn dat de Spel NFS2 hoge eisen stelt, en dat je videokaart het niet aankan)<<<< het zou kunnen,
dus eventuele aanpassingen bij Video Instellingen in NFS2 zou het kunnen verhelpen.

wens je veel succes,,,,

Bedankt voor je reactie, maar je antwoord heeft geen verandering gebracht. Hij blijft het steeds doen en eerder. Dan gaat de videokaart rare kleuren en dingen geven en blijft hij na een paar sec. hangen. Het is echt ***** als je aan het racen bent. Ik denk dat de kaart het niet aankan. Hij heeft maar 128Mb, eigenlijk zou het moeten kunnen. De Sims gaat zonder problemen. Heb een BurnInTest gedaan, maar uit de test blijkt alles goed. Ik weet het niet meer :confused:

Kijk eens wat er gebeurt tijdens het spelen, als je de videokaart extra koelt of als je met de PC-kast open speelt.

Bij mij staat de kast altijd open, omdat ik er vaak in rommel, dus dat koelt genoeg. Misschien moet de kaart nog beter gekoeld worden. Misschien toch maar een PCI-E kopen met Fansink ofzo heb nu een Silent Pipe wordt niet zo goed gekoeld als een fansink. Als ik gewoon zo ermee werk normale dingen, dan heb ik geen problemen. Moet eigenlijk ff een ander spel proberen. Heb nooit problemen gehad.

Geplaatst door Slim-Dewi
heb nu een Silent Pipe wordt niet zo goed gekoeld als een fansink.
Wat voor koeling heb je nog meer in je PC-kast?
Als je "Silent Pipe"(pasieve koeling) gebruikt, heb je een goede airflow(luchtstroom) in je kast nodig. Anders heeft pasieve koeling op je videokaart geen zin.
Heb je voldoende koeling in je kast, dan zou ik deze maar dicht doen. Het is bevoordelijk voor de airflow in je kast.

Laatst bewerkt:
Heb verder geen koeling in mijn pc zitten. Vind ik eigenlijk niet nodig. Kan misschien een keer een Rocket 3D erin zetten die op de processor geplaatst wordt die koelt tevens andere apparatuur. Er zit ook een regelaar bij.

Geplaatst door Slim-Dewi
Heb verder geen koeling in mijn pc zitten. Vind ik eigenlijk niet nodig.
Persoonlijk denk ik dat het wel nodig is, zeker omdat je Silent Pipe koeling gebruikt op je videokaart.:confused:

Ik heb me er eigenlijk nooit zo in verdiept, omdat het nooit voorgekomen is bij mij. Ik probeer het eerst met een ander spel en/of een andere kaart anders ga ik wel koeling gebruiken. Heb jij toevallig nog een goeie tip voor koeling dan of een andere grafische kaart? Ik dacht zelf misschien de nVIDIA 6600GT ofzo. Ik heb wel SLI misschien twee kaarten erin stoppen. Dan moet ik zeker koeling hebben.

Ik zou eerst eens proberen wat het resultaat is als je twee casefan's gaat gebruiken en de kast dicht doet.(goedkope oplossing)
Het beste is 1 fan achter in de kast zo hoog mogelijkde warme lucht af te laten voeren.(warme lucht stijgt)
Een andere fan voor in de kast zo laag mogelijk koude lucht laten aanvoeren.
Zo krijg je een goede airflow(luchtstroom) in je kast.

Ik heb een grote casefan (sleeve bearing) van 12cm, die ik op de kast kan monteren, maar dat ding maakt zo'n herrie man. Had ik niet verwacht ook als ik de kast dicht heb.

Je kunt de fan ook vrij simpel op 7 Volt of 5 Volt laten draaien in plaats van de normale 12 Volt. Dit scheelt een hoop herrie en toch koelt de fan.:)
su_female_con.jpg

su_1257.jpg

Bron plus info:
http://www.madshrimps.be/gotofaqlink.php?linkid=1971

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan