beeldscherm hangt soort van vast, ook na herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

b1oodrage

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2013
Berichten
6
Goedenavond,
ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn pc steeds blijft hangen, ik kan dan niks aanklikken. wel kan ik gek genoeg via ctrl-alt-delete naar taakbeheer maar ook dan kan ik niks aanklikken.
ook krijg ik soms het bericht "display driver stopped responding and has recovered"
ik heb windows al opnieuw geinstalleerd, ook heb ik hdtest en memtest uitgevoerd en dat leverde niks op.
iemand enig idee wat het kan zijn want ik ben radeloos.

mvg, Jasper
 
Zoals de foutmelding aangeeft zit je probleem in het videokaartstuurprogramma.
Wat 'zegt' configuratiescherm over de 'beeldschermadapter' en wélk stuurprogramma is actief?
Wélke videokaart zit er precies in de machine?
 
in apparaatbeheer staat die gewoon onder 7800 series, wat normaal is aangezien ik er een hd 7870 erin heb zitten, ook catalyst geeft aan het een 7800 series te zijn
 
Ga eens in app. beheer naar de kaart en vervolgens naar het stuurprogramma en kies daar eens voor de optie 'vorig stuurprogramma'.
 
kan dit eventueel ook te maken hebben met de upgrade naar win8.1? aangezien dat ook deze week bij mij gebeurd is?
 
Jazeker. M.i. zit 't probleem dan ook in het videostuurprogramma. Je zou eens moeten experimenteren met een oudere of juist zoeken naar een nieuwere.
 
Ik heb een oudere driver geprobeerd en dat helpt niet, nieuwer dat wat ik had is er niet. Dus ik ga nu eerst maar een downgrade proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan