Beeldscherm het laatste probleem van een reeds problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otter058

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2014
Beste mensen,

Sinds kort zijn er diverse problemen gekomen bij mijn laptop (HP Pavilion dv7-3120ed).
Zoals u kunt zien in de bijlage is er nog meer één hardeschijfstation over, terwijl dit er normaal standaard meer is.
Tevens werken de USB-poorten en de SD-kaart lezer niet meer.

De apparaat beheer wordt het volgende aangegeven:
"De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd voor de gegevensset of het gegevenselement van het apparaat.
Klik op Stuurprogramma bijwerken om een stuurprogramma voor dit apparaat te zoeken."

Toen ik dit wou verhelpen heb ik via de website van HP proberen programma's ervoor te downloaden. Maar dit heeft het probleem verergerd (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...nl&cc=nl&dlc=nl&sw_lang=&product=4116212#N624
). Ten eerste is de schermresolutie opeens verslechterd en kan ik dit niet herstellen. Het maximale nu is 1152 x 864, terwijl dit voorheen 1600x900 was. (De digitale handtekening die voor de stuurprogramma's van dit apparaat vereist is, kan niet worden gecontroleerd. Mogelijk is na een recente hardware- of softwarewijziging een bestand geïnstalleerd dat onjuist is ondertekend of is beschadigd, of is er schadelijke software van een onbekende bron geïnstalleerd. (Code 52)) Verder gaat de laptop niet meer in slaapstand na het dichtklappen van de deksel. Bij de opties hiervoor zijn alleen meer de opties: afsluiten en niets doen te selecteren.

Mijn vraag is, zijn deze problemen nog te herstellen? Of moet ik de gehele laptop herinstalleren en hopen dat het dan hersteld is?

Ik hoor graag van jullie, bij voorbaat bedankt!

Computer mysterie.jpg

PS. Ik heb een aantal weken terug mijn laptop laten schoonmaken bij een computerzaak waarbij ook de harde schijf is veranderd.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl :thumb:
Aangezien je niet alleen een probleem hebt met je beeldscherm, de vraag verplaatst van beeldscherm naar laptops.

In jou Laptop zit een harde schijf van 320 GB dus de grote die wordt aangegeven in het scherm klopt.
voor wat betreft de resolutie.
Download op de AMD site de drivers van jou videokaart (Radeon Mobility HD4530)
http://support.amd.com/en-us/download/desktop/legacy?product=legacy2&os=Windows%207%20-%2032

Voor wat betreft de error, het lijkt erop dat een usb stick of een andere usb bron problemen geeft.

Het eerste is opgelost, schermresolutie is weer normaal :)
Hoe bedoel je met dat een usb stick problemen geeft?

Geen van de USB-poorten doet het, en ook niet de SD-kaart lezer. De USB-sticks worden wel herkend op andere computers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan