beeldscherm-instellingen niet (meer) beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

casual

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
hallo,
Sinds kort kan ik als gebruiker van XP onder mijn account niet meer bij mijn beeldscherminstellingen. Ik krijg dan als melding dat de systeembeheerder deze optie heeft uitgeschakeld, maar ik ben zelf de systeembeheerder! Want ik heb gewoon alle rechten en voorheen had ik nergens last van! Wie kan mij helpen? :-(

ps: ik kan nu opeens ook niet meer bij mijn accounts... Had een Niklas-worm maar alle bestanden verwijderd die daarmee besmet waren.

Wie weet raad?!

Weet je zeker dat je virus vri bent.
Ik zou eens een online scan doen.

Ik kan je nu wel vertellen hoe je weer bij je accounts kan komen maar als er een virus op zit dan kan dat help account ook aangetast worden.

Ja, ik ben virusvrij: heb zowel online getest met McaFee en lokaal met AntiVir. Dus wat kan ik nu doen?

Oke daar komt ie......
computer aanzetten
dan komje in het aanmeld account
nu druk je op ctrl -alt - del -del
dus de ctrl en alt toets tegelijk indrukken en dan twee keer op de del toets drukken nu krijg je een inlgscherm.
Daar type je als naam administrator.
Als je tijdens de installatie geen wachtwoord hebt ingevuld dan doe je dat hier ook niet en geef je gewoon een ok.
Je komt nu als het goed is weer in windows xp.
Maak dan meteen weer jou account in orde.

Bedankt voor de nieuwe tip puppie, maar het heeft niet mogen baten. In plaats van accounts-menu te openen, opent hij het kladblok (leeg) en krijg ik de volgende melding: "De syntaxis vd bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist". Kan het misschien zijn dat ik bepaalde bestanden heb gewist die met het account samenhangen toen ik op dat Niklas-virus scande en die bestanden verwijderde?

Laatst bewerkt:
ja dat lijkt er wel op.
je zou kunnen kiezen voor een systeemherstel.
Waarschijnlijk is het virus dan ook weer terug.
Of eerst eens opstarten in de veilige modus F8 bij opstarten en dan kiezen voor laatst bekende werkende configuratie.

Ja, alle systeemherstelpunten heb ik dus verwijderd omdat mijn virusscanner aangaf dat daar ook besmette bestanden in zaten :-(

en de optie laatst bekende werkende configuratie , ook al geprobeert.

en als je een nieuw account aanmaakt gaat het wel goed?

Nou dat gaat dus niet: dan kom ik weer terrecht op dat bekende kladblok...

Dan ben ik bang dat het een format wordt.

Hm...dat wilde ik dus koste wat kost vermijden omdat dit veel tijd vergt! :-( Maar goed Puppie: bedankt voor je hulp.

Ik weet niet of het wil helpen maar probeer anders eens een hijacklog bij ;
www.antispywareoffensief.nl

Je weet maar nooit wat daar uitkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan