Beeldscherm instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simoowne

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Ik heb geen idee of ik zo in de goede map zit excuus.

Ik heb een tijdje geleden een Lenovo G50-80 gekocht.
Ik wil mijn foto's hier ook graag op bewerken. Toen ik de laptop in de winkel zag had hij mooie heldere diepe kleuren. Maar als ik nu de foto's op mijn laptop zet, zie ik ze dof/mat. (nee ligt niet aan de foto's :p) Op deze manier kan ik dus niet mijn foto's bewerken op deze laptop. Ligt dit aan mijn instellingen? of verkeerde koop laptop?

ik heb weinig verstand van computers, dus als iemand mij dit uit kan leggen... of hoe ik de instellingen op mooi zet.... graag!

Hallo, Dat kan de kleurdiepte zijn of wanneer alles ook heel groot is geworden dan is de grafische driver niet geladen en werkt Windows met standaard waarden en op een lage resolutie. De driver moet geschikt zijn voor precies uw Windows versie, dus bijvoorbeeld niet voor 8.0 wanneer u de update naar 8.1 heeft gedaan. In dat geval biedt de leverancier op hun Internetpagina en bij Support de juiste drivers ter download aan.

Kleuren moeten liefst 32 bits zijn en misschien bij hoge resoluties 24, wanneer er geen andere keuze is. Bij nog minder werd mogelijk, uit de lijst in het grafisch stuurprogramma, niet de enige voor het beeldscherm geschikte resolutie gekozen. Ook de verversingsfrequentie moet zijn zoals voorgeschreven maar dat laatste kan Windows meestal wel detecteren en de overige mogelijkheden zijn dan verborgen.

Wanneer de grafische driver niets doet dan zullen vensters niet gladjes schuiven en pagina's niet gemakkelijk scrollen. In Apparaatbeheer (eventueel via Help) kan u trouwens zien of de drivers van alle computer componenten geladen zijn en goed functioneren.

Heeft u wel ooit goed beeld gezien? Anders moeten de laptopdrivers (moederbord drivers, chipset drivers) misschien nog geïnstalleerd worden. Die staan op een meegeleverde CDRom, die nadat Windows werd geïnstalleerd ingevoerd moet worden.

Op het toetsenbord zullen twee functieknoppen aanwezig zijn voor contrast. Misschien deze ongemerkt bediend?

In het grafisch stuurprogramma kunnen de voorkeur instellingen meestal weer op standaard waarden gezet worden. Het lijkt mij dat u die optie moet zoeken en er dan gebruik van zou moeten maken. Stuurprogramma's van het beeldscherm kunnen het scherm vaak (automatisch of handmatig) kalibreren.

Verder kan ik alleen nog verzinnen dat de verticale kijkhoek verkeerd is. Bij sommige schermen is de maximale horizontale kijkhoek veel groter als de maximaal mogelijke verticale. Recht ervoor zitten is soms iets wat niet kan.

Bij een nog ander probleem zou ik iemand met enige ervaring er naar laten kijken of even ermee terug naar de winkel. Zet in het grafisch stuurprogramma de schuifbalk van Snelheid en Kwaliteit in dat geval even op Kwaliteit. Je weet dat dit dan het best mogelijke beeld geeft.

Voor een andere helper misschien: Welke Windows versie gebruikt u en is deze Windows 32 of 64 bits. Dit staat bij Systeem en: Informatie over deze computer weergeven.

Bij mijn G70-80 is het zo dat als ik de stekker van de oplader erin doe, , een véél meer helder scherm heb ..

@whittey: Dat komt door de instellingen bij energiebeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan