Beeldscherm is blauw met strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djuly

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Berichten
10
Hallo,
Ik weet het niet meer!!! :eek:
sinds kort doet mijn beeldscherm het niet goed meer... Veel witte velden zijn nu licht blauw geworden, het beeld is minder duidelijk geworden en er lopen strepen over het beeld! :shocked:

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit kan verhelpen?

Tnx :cool:, Djuly
 
Je kabel eens goed aandrukken, lijkt me een slecht contact
 
Was ik vergeten te vertellen, sorry: ik heb een laptop.

Het merk is Fujitsu Siemens Amilo met een ATI Radeon X1100, AMD processor en Windows XP Home...
 
Het kan zijn dat er iets los zit of slecht verbinding maakt in de laptop. Het beeldscherm loopt meestal via een kabellint naar het moederbord. Het kan gebeuren dat er een breuk ontstaat waardoor je problemen met het beeld krijgt. Doordat het beeldscherm open en dicht kan heeft dit natuurlijk iets te lijden. Het kan ook het LCD scherm zelf zijn wat problemen geeft.

Start je laptop eens op je ga eens naar het BIOS van de laptop. Meestal door tijdens aanzetten op F2 - DEL te drukken. Staat vaak aangeven in het scherm als je net beeld krijgt.

Is het beeld daar ook vreemd van kleur.

Zo niet dan ligt het probleem in Windows. Dan zou je eens nieuwe videodrivers kunnen installeren.

Als het daar ook vreemd is dan is het een hardware probleem en kun je maar een paar dingen doen.

Geen garantie meer
Als je een beetje techniche bent kun je proberen de laptop open te maken en proberen te onderzoeken of je een los of slecht contact kunt vinden. Misschien is er iets losgeraakt.

Als je zelf niet technische ben zul je hem moeten wegbrengen. Vraag wel wat de onderzoekkosten zijn want die kunnen soms aardig oplopen. Zeker als het een wat oudere laptop is betaal je vaak zo veel dat je beter een nieuwe kunt kopen.

Als het LCD scherm zelf problemen heeft dan is het vaak niet rendabel om deze te laten vervangen aangezien deze nogal prijzig zijn.

Garantie
Dan contact opnemen met de leverancier.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan