Beeldscherm is maar de helft groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Hello iedereen,

Weet iemand van jullie hoe ik dit kan oplossen. Als ik klik bovenaan rechts op het dubbel vierkantje "verkleinen" naast het kruisje, dan zie ik mijn beeldscherm maar voor de helft weer gegeven. Klik ik weer op het vierkantje met nu "maximaliseren" en het beeldscherm is weer normaal.
Hoe krijg ik dit weer in orde. Zie bijlage.
grtz,
gilberto :rolleyes:

Bijlagen

• sia chandelier 2.jpg
    sia chandelier 2.jpg
    226,1 KB · Weergaven: 87
Gewoon de zij- en onderkant met de muis "vast pakken" en op de normale afmeting trekken die je wenst...?

Vriendelijk dank voor het snelle antwoord. Ik heb gedaan wat je voorstelde. Maar nadat ik de zijranden en de bovenranden met het pijltje heb uit getrokken tot de juiste grootte en dan weer klik op het vierkantje om te verkleinen, krijg ik steeds hetzelfde resultaat. Maximaliseren is geen probleem, altijd een volledig beeldscherm. Kleineren is maar een half beeldscherm zoals je kunt zien in bijlage.
Wat nu?
grtz,
gilbert :(

Bijlagen

• helpmij forum 3.jpg
    helpmij forum 3.jpg
    266,8 KB · Weergaven: 61
Ik begrijp je probleem niet.
Wat er gebeurt is toch goed?
Het dubbele vierkantje is om een gemaximaliseerd scherm te verkleinen en het streepje om te minimaliseren.

Bij apps:
* re-klik op de toepassing ( Word, Edge etc ) en kies Formaat wijzigen.
*je muispointer verandert in een kruis met pijltjes.
* trek nu 1 zijde op de juiste grootte.
* herhaal dit voor de andere zijde.

De gewijzige afmeting blijft bewaard als je de app afsluit en daarna weer opent, tenminste, bij mij...

Op de screenshot valt slechts een klein stukje buiten het scherm. Het is dan wel schromelijk overdreven hier te spreken van de helft. Ik zie ook geen probleem, het werkt zoals het hoort te werken. Links wat inschuiven het geheel wat verplaatsen en klaar. Bij URL's werk je zoals in post 5 staat. Bij snelkoppelingen onder > Eigenschappen > Uitvoeren: 3 keuzes > Normaal, gemini... en gemaxi...

Thanks voor de antwoorden. Ik heb een nieuwe screenshot gemaakt waarop duidelijker te zien is dat het beeldscherm maar de helft groot is. De vorige beeldschermen waren door paint niet naar verhouding geplaatst. Bovenaan het scherm rechts in de hoek klikken en formaat wijzigen lukt niet, omdat "Formaat wijzigen " in lichtgrijze kleur staat aangeduid en dus niet kan worden geselecteerd.Ook het venstertje dat komt met rechts klikken op het blauwe gedeelte van het scherm kan niet worden getoond, omdat paint dit onmiddellijk doet verdwijnen als ik wil plakken. Daar komt ook "Formaat wijzigen" in voor maar alles staat daar correct aangeduid op100 % voor beide zijden. Wat Senso schrijft daar begrijp ik niets van. Bij URL's zijn dat de websites en bij snelkoppelingen op het bureaublad kijken naar Eigenschappen- Uitvoeren- 3 keuzes: Normaal-gemini.... en gemaxi....
Graag wat meer duidelijkheid hier over. Als ik rechts klik op een snelkoppeling op het bureaublad dan zie ik "Eigenschappen" en geen "Uitvoeren" en 3 keuzes staan.
grtz,
gilberto :confused:

Bijlagen

• helpmij srapheat 6.jpg
    helpmij srapheat 6.jpg
    175,1 KB · Weergaven: 65
  • helpmij scrapheat helft.jpg
    helpmij scrapheat helft.jpg
    180,6 KB · Weergaven: 60
  • helpmij scrapheat 5 opnieuw .jpg
    helpmij scrapheat 5 opnieuw .jpg
    174,8 KB · Weergaven: 71
URL's zijn internetsnelkoppelingen naar websites. Daar is een instelling onder Eigenschappen niet mogelijk. Wel onder de normale snelkoppelingen (lnk) naar mappen en bestanden e.d. in Verkenner. Kijk maar onder Eigenschappen van een dergelijke snelkoppeling.

Overigens is IE sterk verouderd en veel websites kunnen niet meer overweg met IE. Gebruik Firefox. Ik zie verder niets bijzonders aan de screenshots. Gewoon naar de hoek of zijkanten en de boel groter slepen (post 5). Je kunt ook op een lege plek in de bovenste balk naast - vierkantje en kruisje gaan staan en dan slinger je de pagina tegen de bovenkant, pats boem en deze is fullscreen. Tegen de zijkanten slingeren levert een halve pagina links of rechts op.
Zie onder Uitvoeren:

Normale snelkoppeling (lnk).jpg

Laatst bewerkt:
Ik lees de topic al de gehele tijd mee en zie enkel het gewenste gedrag van een Windows-venster.
Snap nog altijd het probleem niet ..:shocked:

Ja goed. Je hebt een probleem als Windows de laatst gewenste stand, vaak full screen niet kan onthouden. Je vergroot dan zelf het scherm met slepen of slingeren en dan zijn er meer mogelijkheden om te sluiten. Normaal klikt men op het rode kruis. Je kunt ook sluiten met Alt+F4 maar ook met naast het streepje te klikken en daar staat sluiten. Ook kun je Shift of Ctrl ingedrukt houden terwijl je op het kruisje klikt. Doel is dan dat het scherm altijd direct fullscreen opent. Allemaal kwestie van proberen.

Laatst bewerkt:
2020-04-21_14h22_59.png

Gewoon rechtsklikken op de blauwe balk en de optie "size" kiezen, of de nederlandse variant daarvan als je een nederlandse Windows hebt.

Over welke Windows hebben we het dan W7, W10? En je kent Windows nu toch wel. Hoe kom je aan dat menu? Blauwe balk? Waar? Ik heb nog nooit dat menu gezien. Maar goed we weten hoe Microsoft werkt het moet bij iedere uitvoering/engine weer anders.

Gewoon de titelbalk... Die is niet bij iedereen blauw uiteraard ...
Behalve als je in Maximize staat krijg je door een dubbelklik dit menu te zien ...2020-04-21 14_57_47-Window.jpg

Dat was al behandeld. TS zegt: Bovenaan het scherm rechts in de hoek klikken en formaat wijzigen lukt niet, omdat "Formaat wijzigen " in lichtgrijze kleur staat aangeduid en dus niet kan worden geselecteerd. Dat is alleen het geval als de weergave reeds inn full screen is. Laat TS zelf nu maar eerst aan de slag gaan.

Beeldscherm maar de helft groot.

Nogmaals thanks voor de assistentie.
Met Wordpad is het opgelost dankzij Senso. De bovenrand omhoog trekken tot de top en poef pats het beeldscherm was weer volledig en bleef volledig.
Maar bij jullie website kreeg ik een ander schouwspel te zien. Zie bijlage.
Natuurlijk kan ik een systeemherstel uitvoeren, maar dan krijg ik het aan de stok met mijn kleinzoon.Die heeft zopas een nieuw betaalde game gedownload en geïnstalleerd. Ik heb Windows 8.1
Dus vermits ik heel weinig het beeldscherm moet verkleinen, soms als ik een mp3 opneem met de Windows geluidsrecorder,mag deze topic closed gaan.
grtz,
gilberto :thumb:

Bijlagen

• helpmij forum 22 april 2020 Senso met iexplore.jpg
    helpmij forum 22 april 2020 Senso met iexplore.jpg
    170,5 KB · Weergaven: 55
  • helpmij forum 22 april 2020  website van helpmij forum verkleinen.jpg
    helpmij forum 22 april 2020 website van helpmij forum verkleinen.jpg
    192,6 KB · Weergaven: 56
  • website van helpmij forum 22 april 2020.jpg
    website van helpmij forum 22 april 2020.jpg
    234 KB · Weergaven: 62
  • helpmij forum 22 april 2020.jpg
    helpmij forum 22 april 2020.jpg
    161 KB · Weergaven: 56
Op afbeelding 4 zijn heel andere (grafische) instellingen te zien als bij mij. Dat heeft met de videokaart te maken denk ik.
Ik denk dat je gewoon nog een keer mijn posts moet lezen en wat ik schrijf verkennen en uitvoeren. Alt+F4, kruisje e.d. Zelf wat snelkoppelingen maken, proberen en nog eens proberen.

Maak deze eens:
Snelkoppeling Firefox
Doel:
"C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe" https://www.helpmij.nl/forum/index.php
Beginnen in:
"C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox"
Uitvoeren:
Gemaximaliseerd

Snelkoppeling Internet Explorer (IE)
Doel:
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" https://helpmij.nl/forum/index.php
Beginnen in:
%HOMEDRIVE%%HOMEPATH%
Uitvoeren:
Gemaximaliseerd

Natuurlijk aanpassen aan jouw pad.

Laatst bewerkt:
Hello senso,
hier twee sreenshots van hetgeen je vraagt. Nergens %HOMEDRIVE% % HOMEPATH % te zien ook geen UITVOEREN:Gemaximaliseerd
grtz,

Bijlagen

• helpmij.nl senso 2.png
    helpmij.nl senso 2.png
    148,2 KB · Weergaven: 59
  • helpmij.nl senso 23 april 2020.jpg
    helpmij.nl senso 23 april 2020.jpg
    260,9 KB · Weergaven: 54
Hallo, Gilberto,
Wat staat er dan? Er staat Maak deze eens:. Dat zijn snelkoppelingen die je zelf moet maken. Ga op een lege plek staan rechtermuisknop Nieuw > Snelkoppeling en invullen. Wat jij hebt gedaan is naar de exe-bestanden gegaan en daar de Eigenschappen van bekeken en dat is heel wat anders. Je kunt ook op dat bestand gaan staan en een snelkoppeling maken Rechtermuisknop > Snelkoppeling > Op bureaublad plaatsen en onder Eigenschappen nakijken en evt. aanpassen.

Laatst bewerkt:
Hello senso,
Hier dan zoals gevraagd de snelkoppeling op het bureaublad van iexplore.exe bestand van Internet Explorer.(bijlage)
grtz,

Bijlagen

• senso 25 april snelkoppeling maken 2.png
    senso 25 april snelkoppeling maken 2.png
    619,9 KB · Weergaven: 64
  • senso snelkoppeling iexplore.exe  op bureaublad.png
    senso snelkoppeling iexplore.exe op bureaublad.png
    643 KB · Weergaven: 57
Tsjonge, wat een ravage dat bureaublad...
Dat je daar überhaupt nog iets op kunt terugvinden...:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan