Beeldscherm kan niet ingesteld worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Omdat ik mijn geluidskaart opnieuw moest installeren, heb ik de kaart er even uitgehaald voor typenummer e.d.. Toen ik daarna de PC (WindowsXP-SP2) weer opstartte, kreeg ik de melding "Plug & Play Configuration Error". Bij verder opstarten van Windows bleek de instelling van mijn beeldscherm veranderd.
Als ik kijk bij "Eigenschappen van beeldscherm" - "Instellingen" staat de kleurenkwaliteit op "Laagst" (4 bits). Kan niet veranderd worden.
Op tabblad "Adaptor" staat bij "Adaptergegevens" bij alle gegevens <niet beschikbaar>.
Ik kan ook geen driver installeren.
Betekent dit dat mijn grafische kaart kapot is?

Nee, grafische kaart is niet kapot. Als je een stuk hardware aanpast, verwijderd, vervangt, vind xp dat soms niet leuk.
In jou geval is de driver database beschadigd hierdoor.
Opstarten zonder geluidskaart was niet handig in dit geval.

Wat je nu kunt doen, is in apparatenbeheer zowel de grafische kaart als de monitor de-installeren ("Installatie ongedaan maken").
Dan de pc uitzetten en weer opstarten (koude start dus).
Wellicht worden dan de beeldscherm drivers hersteld, doordat er nieuwe hardware zal worden gevonden.

Neen, daar was ik ook al achter dat de grafische kaart niet kapot was. Ik heb namelijk met Ghost een image teruggezet en nu doet hij het weer.
Ik heb nu echter een ander probleem.
Het is een oudere computer (Dell Dimension 4550), waar ik een kaart met 4 snelle USB-poorten wil inbouwen, echter ik heb geen PCI-slot meer vrij. Omdat ik geen firewire gebruik, heb ik die kaart eruit gehaald en het USB-kaartje erin gedaan (in het slot naast de grafische kaart).
Na die storing heb ik 'm er weer uitgehaald en toen ging het goed. Toen deed ik 'm er weer in en toen ging het weer fout, dus het ligt echt daaraan.
Bij "Eigenschappen voor VgaSave" staat onder lijst met conflicterende apparaten :
"Invoer-/uitvoerbereik 03B0-03BB wordt gebruikt door:
Intel(R) 82845G/GL/GE/PE.GV/E Processor to AGP Controller - 2561"
en nog 3 andere vermeldingen (die heb ik nu even niet bij de hand, omdat ik niet thuis en).

Betekent dit nu dat ik dat USB-kaartje niet kan gebruiken?

Trouwens, ik had niet opgestart zonder geluidskaart, hoor. Ik had 'm er alleen even uitgehaald voor de gegevens en 'm toen weer erin gedaan, voordat ik weer aanzette.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan