beeldscherm kleuren en pixels

Status
Niet open voor verdere reacties.

muppet1984

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2003
Berichten
6
ik wil heel graag weten wat ik nou moet. eerst kon ik mijn beeldscherm verstellen van 640*480 pixels naar 800*600 als ik het goed heb en de kleuren kan ik nu maar naar 2 kleuren of 16 kleuren en eerst had ik 24 ware kleuren. Ik heb windows 98 en nu op internet ziet het er niet uit en ik wil mijn instellingen graag terug hebben. Wie kan mij uitleggen hoe ik dat moet doen ik heb alles al geprobeert. Ik kan hem niet meer verstellen. Moet de adapter verandert worden of iets anders? Ik weet het niet meer.
 
Ik ga naar bed, dus laatste posting van mij..(nu)
Is je PC “schoon” ? Geen: virussen, spyware, hijacker’s ?? Zo, ja =
- start in veilige modus PC en ga naar Instellingen/Configuratiescherm/Systeem en kies tabje Hardware. Ga naar beeldscherm (klik deze) en verwijder dit. Start PC opnieuw op. Probeer nu als je de eigenschappen van de scherm kan veranderen ?
- of, probeer PC terug te zetten: Start\Uitvoeren en typ vervolgens:
C:\scanreg /restore (wel spatie na scanreg!)

Falco
 
muppet1984, welkom op Helpmij.:)

Heb je Windows er opnieuw op gezet?
Geef eens op wat voor videokaart je hebt, dan kunnen we voor je drivers gaan zoeken.
 
reageer op crash

ik heb geen windows er nieuw opgezet, zover ik het weet. en ik weet jammer genoeg weet ik dus niet wat voor een videokaart ik heb.
 
als je wilt weten welke videokaart je hebt, dan kijk je even in je configuratiescherm onder Systeem, en dan apparaatbeheer. als het goed is staat ie hier onder VGA -adapters oid.

Wil het niet, dan kun je hier AIDA32 downloaden. Je kunt dan precies zien wat er allemaal in je systeem zit, en soms zit er ook een link naar de downloadpagina van de leverancier bij!!
 
reaktie

ik ben nu ok mijn bureau-accesoires kwijt in ieder geval waar mijn wordpad inzit, had de verkeerde software weggegooid, maar goed.
Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben PCI multimedia audio drive
Of Realtek RTL8029 PCI Ethernet NIC of PCI standaard PCI-to-PCI-brug
Dit is het enige wat ik nog kan vinden in het systeem dat ik denk het moet dat zijn.

Alvast bedankt
 
Re: reaktie

Geplaatst door muppet1984
[B 1.PCI multimedia audio drive
2.Realtek RTL8029 PCI Ethernet NIC
3.PCI standaard PCI-to-PCI-brug
[/B]
Nee dit is het niet.
1 = je geluidskaart
2 = je netwerkkaart
3 = het ook niet, maar weet ff geen duidelijke uitleg.:eek:

Kijk of in Deze computer>eigenschappen>apparaatbeheer naar "Beeldscherm adapers" of kijk met Adia32(Zie link hfoppen) wat voor videokaart je hebt.
 
nou ik heb nu nieuwe win 98 want mijn pc begon vast te lopen enz enz. Maar jammer genoeg heb ik nog steeds het probleem dat ik mijn pixels en kleuren niet kan bewerken.
Ik heb in mijn systeem wat tegen gekomen, maar dat zal het misschien niet zijn. Ik kom er jammer genoeg heel moeilijk achter wat mijn videokaart is.

maar misschien is dit iets:

ALI M 1533 PCI naar ISA-brug
ALI M 1541 AGP- systeemcontroller

het is echt irri het zou verholpen zijn maar jammer genoeg dus niet.
 
Ga naar Start/ In\ stellingen/Cofiguratiescherm. Open Systeem en klik op het tabblad Apparaatbeheer.

Klik op het plusje voor beeldschermadapters en er wordt zichtbaar welke videokaart je hebt. Zet wat je daar ziet staan even hier neer.
 
Download Aida progje, zie link/tip van hfoppen, zet deze op de PC, zoek de kaart op (zie mijn bijlage) en plaats daarna de gegevens.

Groetjes
Falco
 

Bijlagen

  • aida beelscherm.doc
    61 KB · Weergaven: 19
hallo mensen nou mijn probleem over mijn beeldscherm en pixels en kleuren is nog niet opgelost wel weet ik welk progamma ik toen weg had gegooid.
Het was een programma dat in ieder geval de 3 letters sis had ik denk dat dat hem is.
Maar ik heb een cd-rom van Diamond Supercd 3/98 die ik moet gebruiken maar ik kom er maar niet uit. Dus wie wilt mij helpen hoe ik deze cd-rom moet gebruiken om het weer terug te krijgen?
 
Als je zoals aangegeven aida download en draait, dan wordt bekend welke kaart het is. De drivers zijn dan meestal nog te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan