Beeldscherm kleuren probleem + meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Till
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Till

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2006
Hoi,

beste allemaal ik hoop dat jullie samen met mij het volgende vervelende probleem op kunnen lossen. Hoofdzakelijk komt het er op neer dat de kleuren op me scherm rood achtig zijn. En ook zijn zwart belijningen niet helder (oftewel bijna alles wat zwart moet zijn is niet zwart.
De volgende bijkomstigheden heb ik :
- het computer scherm toont minder rood, als ik vanuit een hele lage positie naar t scherm kijk.
- als ik mijn scherm laat "auto-adjusten" is er 1 sec. goed beeld en daarna niet meer.
- ik kan op mijn scherm alleen contrast en helderheid instellen, geen kleur (acer al1916)
- sinds kort sluit het systeem ook wel eens af als ik aanmeld bij windows.
- ook kan het systeem soms niet opstarten : er staat dan , missing ...windows/system32 (die map dus?)
- ik heb al n nieuwe kabel er tussen ztten (zelfde probleem)
- ik heb een ander scherm aangesloten (wel goed beeld dacht ik)
- ik heb dit scherm op ander systeem aangesloten (ook tzelfde probleem, iets minder misschien)...

Ik weet het zo onderhand niet meer.
Als jullie nog meer moeten weten meld ik t graag!

Alvast dank! :thumb:

Je zou kunnen proberen je scherm te kalibreren mbv een colorimeter.
Iemand in je familie/vrienden kring die toevallig serieus met digitale fotografie bezig is? Vraag aan dat persoon eens of hij een colorimeter heeft.

Hier wordt mijn monitor 1x per 2 weken gekalibreerd. Waar kom je vandaan?

Je zou kunnen proberen je scherm te kalibreren mbv een colorimeter.
Iemand in je familie/vrienden kring die toevallig serieus met digitale fotografie bezig is? Vraag aan dat persoon eens of hij een colorimeter heeft.

Hier wordt mijn monitor 1x per 2 weken gekalibreerd. Waar kom je vandaan?

Ik heb toevallig een oom die professioneel fotograaf is.. Maar zou dat het probleem oplossen denk je ? En hoe zou ik dan de kleuren in kunnen stellen..? want ik heb het via windows al geprobeerd

Een colorimeter laat verschillende kleuren verschijnen op het scherm. Bij afwijking past hij dit middels een kleurprofiel aan.(in Windows)

Nadat je pc is opgestart wordt het kleurprofiel in Windows geladen. Resultaat is dat je kleuren op het scherm "echt" zijn.

Wat betreft je melding dat je kleuren minder rood worden wanneer je vanuit een andere hoek kijkt, is volkomen normaal.

De goedkopere schermen hebben een TN-panel erin zitten. Eigenschappen van dit soort panels zijn dat ze een goede respons tijd hebben, maar als negatief effect een kleine inkijkhoek.

Wil je een scherm dat dit effect niet heeft, zal je dieper in de buidel moeten tasten voor een scherm met bv een PVA panel erin.

Bedankt voor je uitleg zover.. Maar het scherm heeft altijd gewoon goede kleuren weergegeven.. tot op heden (ineens) een hele rode waas over het beeld. Alles is daarbij erg fleps.. Dus is er niet sprake van een defect, danwel software matig probleem?:confused:

Heb je al geprobeerd om de driver voor je videokaart opnieuw te installeren?

Heb je al geprobeerd om de driver voor je videokaart opnieuw te installeren?

Ja ik was er mee bezig, maar ik ga dat morgen even doen.. Ben namelijk helemaal moe hiervan :shocked:

Ik zal 't eventuele resultaat morgen even meedelen!

nogmaals bedankt

Mijn vermoeden blijft natuurlijk bestaan dat het scherm defect is. Zeker gezien het feit hij hetzelfde probleem heeft op een andere pc.
Maar niet geschoten is altijd mis.

Vreemd, maar waar...
Vandaag even wat schroefjes losgedraaid, maar niet open gemaakt. En even alle stekkers er weer uit gehad. En ja hoor hij doet het weer als vanouds. Nu vraag ik me af hoelang het gaat duren. Ik houd er toch rekening mee dat inderdaad het scherm aan het overlijden is.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan