EvertVanBentum
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jul 2012
Hallo allemaal,
Graag zou ik een vreemde kwestie aan jullie voorleggen.
Tot en met vorige week heeft de volgende configuratie perfect gewerkt:
Dell i7 met Windows 7
Hanz 28" flatscreen beeldscherm
PC en scherm verbonden met HDMI-kabel
De configuratie is net iets meer dan een jaar oud.
Tot en met vorige week ging het prima. Als ik te lang mijn computer niet heb aangeraakt, wordt het groene lampje op mijn monitor oranje en gaat het beeldscherm uit. Wil ik de PC gebruiken, dan even de muis bewegen en ik kan weer aan het werk.
Nu heb ik vorige week een nieuwe snellere ATI videokaart (Sapphire HD 6950) geinstalleerd. De kaart werkt met de nieuwste drivers van ATI erg goed.
Helaas heb ik nu het volgende. Als ik de computer een poos niet heb aangeraakt is het net als vroeger: het oranje lampje brandt op het beeldscherm en het scherm is uit. Maar als ik de muis beweeg gebeurt er niks (ook op het toetsenbord reageert hij niet). Als ik daarna het scherm even uit doe en vervolgens weer aan heb ik weer gewoon beeld.
Conclusie: de PC is wel uit de slaapstand maar het beeldscherm niet.
Rara hoe kan dat?
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en/of een oplossingsrichting?
Graag zou ik een vreemde kwestie aan jullie voorleggen.
Tot en met vorige week heeft de volgende configuratie perfect gewerkt:
Dell i7 met Windows 7
Hanz 28" flatscreen beeldscherm
PC en scherm verbonden met HDMI-kabel
De configuratie is net iets meer dan een jaar oud.
Tot en met vorige week ging het prima. Als ik te lang mijn computer niet heb aangeraakt, wordt het groene lampje op mijn monitor oranje en gaat het beeldscherm uit. Wil ik de PC gebruiken, dan even de muis bewegen en ik kan weer aan het werk.
Nu heb ik vorige week een nieuwe snellere ATI videokaart (Sapphire HD 6950) geinstalleerd. De kaart werkt met de nieuwste drivers van ATI erg goed.
Helaas heb ik nu het volgende. Als ik de computer een poos niet heb aangeraakt is het net als vroeger: het oranje lampje brandt op het beeldscherm en het scherm is uit. Maar als ik de muis beweeg gebeurt er niks (ook op het toetsenbord reageert hij niet). Als ik daarna het scherm even uit doe en vervolgens weer aan heb ik weer gewoon beeld.
Conclusie: de PC is wel uit de slaapstand maar het beeldscherm niet.
Rara hoe kan dat?
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en/of een oplossingsrichting?