Beeldscherm laptop dizzie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bietje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2006
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik heb niet echt gigantisch veel verstand van computers en of laptops.
Maar ik heb nu wel een probleem. Dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Mijn laptop heeft het warme weer niet als plezierig ervaren... :(
Mijn beeldscherm is een beetje "dizzie".
Wanneer ik de laptop op start, geeft hij het logo wel goed weer, maar wanneer windows zich aandient begint het scherm alleen maar strepen te vertonen.
Je kan met moeite nog net zien welk scherm je hebt.
Het is wat lastig te omschrijven, maar het is alsof de beelden elkaar niet snel genoeg opvolgen waardoor je allerlei beelden ziet en soms ook 2 of 3 keer hetzelfde boven elkaar.

Wanneer ik op de laptop een extern beeldscherm aansluit geeft dat beelscherm perfect beeld.

Het beeldscherm van de laptop veranderen van stand heeft geen zin en iets duwen op de hoeken geeft ook geen beter beeld.

Wat kan er nu stuk zijn? Of kan er mogelijk iets gesmolten zijn door te lang in het warme weer te hebben gestaan.

Alvast bedankt voor de tips
Bietje
 
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen krijg ik er een blauw scherm bij met de mededeling dat de laptop is blijven hangen in een oneindige lus. Dit vanwege ati2dvag. Ik heb een toshiba sattelite. Ik heb intussen alle drivers vernieuwd en moest van toshiba helpdesk een bios update doen. Helaas het helpt allemaal weinig. Pc is nu iets stabieler maar na een uurtje of twee krijg ik toch weer een blauw scherm.
wat ik eigenlijk wil weten is of je ook een foutmelding krijgt en zo ja; welke?
Groetjes
 
Je geeft zelf al aan dat de externe monitor gewoon beeld geeft, de videokaart is dan in orde, zou het dan de verbinding tussen videokaart en tft van de laptop niet goed zijn, ook al de klep/tft heen en weer bewogen?

@jacobba, dat lijkt meer op een warmte probleem, al de laptop uitgestoft? of laten doen.:rolleyes:
 
Bietje zei:
Hallo allemaal,

Ik heb niet echt gigantisch veel verstand van computers en of laptops.
Maar ik heb nu wel een probleem. Dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Mijn laptop heeft het warme weer niet als plezierig ervaren... :(
Mijn beeldscherm is een beetje "dizzie".
Wanneer ik de laptop op start, geeft hij het logo wel goed weer, maar wanneer windows zich aandient begint het scherm alleen maar strepen te vertonen.
Je kan met moeite nog net zien welk scherm je hebt.
Het is wat lastig te omschrijven, maar het is alsof de beelden elkaar niet snel genoeg opvolgen waardoor je allerlei beelden ziet en soms ook 2 of 3 keer hetzelfde boven elkaar.

Wanneer ik op de laptop een extern beeldscherm aansluit geeft dat beelscherm perfect beeld.

Het beeldscherm van de laptop veranderen van stand heeft geen zin en iets duwen op de hoeken geeft ook geen beter beeld.

Wat kan er nu stuk zijn? Of kan er mogelijk iets gesmolten zijn door te lang in het warme weer te hebben gestaan.

Alvast bedankt voor de tips
Bietje
Omdat je aangeeft dat het beeld het op een extern beeldscherm het wel doet vermoed ik dat de inverter stuk is/gaat, let wel ik zeg niet dat het zo is maar het heeft er alle kenmerken van. De laptop van mijn dochter had hetzelfde euvel.

@Jaccoba het is niet netjes en zeker ook verwarrend om jouw probleem in een topic van een ander te plaatsen. Het wordt voor iedereen duidelijk en zeker ook voor je zelf wanneer je een topic opent met jou probleem.
 
Heel erg bedankt voor de antwoorden tot noch toe.

Het heen en weer bewegen van het scherm helpt helaas niet, alles al geprobeerd. Het rare is dus dat bij het opstarten het logo van het merk wel goed verschijnt.
Maar zodra hij verder gaat houdt het op, dan zie ik alleen maar hele snelle streepjes.

Mocht het de inverter zijn, dan moet de laptop natuurlijk open.... en daarnaast een onderdeel vervangen worden. Als ik het zo hoor lijkt me het advies een nieuwe te kopen beter. Zeker gezien het feit dat dit beestje toch al minimaal al zo'n 5 jaar oud is??? Of zou dit nog wel uit kunnen??
 
Ik heb me laten vertellen dat een inverter vervangen +/- € 300,- kost. Lijkt me een makkelijke rekensom. Is er bij jou niet iemand in de buurt die je met zekerheid kan vertellen wat het is.
 
Vage vragen leiden meestal tot vage antwoorden...
Duss nee niet echt iemand in de buurt met echt veel verstand van laptops.
Daarnaast was ik aan het afwegen of het ook nog wel zin had.

En inderdaad... makkelijke rekensom... tijd voor een nieuwe.
Belangrijke gegevens staan er gelukkig toch niet op.

Rest alleen straks nog de vraag wat voor nieuwe, maar goed dat is voor latere zorg...

Bedankt voor de hulp en wijsheid!
 
Zo vaag is je vraagstelling niet, je probleem is vaag ;) Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan