Beeldscherm laptop zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

john1212

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2013
Het gaat om een HP Compaq 6715b. Hij viel vandaag zomaar uit, niet door oververhitting. Het beeldscherm bleef op zwart staan, maar hij startte wel als in dat de aan/uit knop aanging, ventilator ging werken en de lampjes gingen werken (behalve die van wifi)..Nu heb ik al een aantal dingen geprobeerd: accu/netstroom er afgehaald en weer opgestart. Ook geprobeerd met tweede scherm en recovery-cd maar niets werkte. Op een gegeven moment ging ie zonder verklaarbare reden wel weer aan, maar viel ie na een half uur weer uit en ik vrees nu voor definitief.
Ik ben niet een echte techneut maar betekent dit dat het moederbord/videokaart naar de filistijnen is?

Hallo John, Mogelijke problemen......
Probeer eens iets toetscombinatie Fn + F 5 6 7 ? enz, de helderheid van het beeld niet verder te vergroten is, anders kennelijk een probleem en naar de winkel gaan. :confused:

Mogelijk ook dit, als je wat langer plusminus 10 minuten, wachten dan herstarten heb je wel weer een normaal beeld? Zo ja, dan is het vaak een oververhitte videocontroller of processor. Laptop open laten maken en zorgvuldig ontstoffen. Dat zou ik niet zelf doen, maar door een techneutje. Of je moet weten wat je doet. Eigen risico. :confused:

Alles geprobeerd maar niets lukte helaas. Ontstoffen is laatst al gebeurd. Maar thanx voor je snelle reactie.

Hallo

Wat ik niet kan terugvinden : hou oud is deze laptop ???

" Ontstoffen is laatst al gebeurd" --> veel stof aanwezig ???

Indien er veel stof aanwezig was , kan een door de hitte v/h motherboard losgekomen de oorzaak van dit defekt zijn...

Een ander te controleren punt : is de thermisch geleidende pasta (c.p.u./g.p.u.) versteend ??? (indien ja , een mogelijke indikatie van te lang ... te heet ...)

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan