beeldscherm laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnyw

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2001
Goede midaag helpmijers,
Ik heb het volgende probleem met mijn laptop:MEDION AKOYA MD96640.Wanneer ik opstart krijg ik 6 beelden (zie bijlage).Als het probleem bij de grafische kaart ligt is deze te vervangen of zou dat te veel kosten? hij is uit garantie dus zou ik misschien naar een nieuwe moeten uitkijken.:shocked:
Hopelijk kunnen jullie me helpen,
bedankt op voorhand,
Ronny.

laptop 001.jpg

Dat ziet er niet best uit. Ik denk zelf dat het beeldscherm kapot is.
Maar ik kan het niet helemaal goed zeggen, Je laptop heeft een VGA of HDMI aansluiting. Misschien kun je die aansluiten aan de TV. Als je dan goed beeld hebt, betekend dat je Monitor kapot is. Als je dan ook slecht beeld hebt op de TV, dan is je Videokaart kapot.

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het aan het scherm ligt. Helaas kan ik de specificaties van deze laptop niet vinden, maar ik gok dat er een GeForce 8600M GS op zit. Als dat zo is, dan geef ik je op een briefje dat het niet aan het scherm ligt. De enige oplossing is de videochip laten vervangen (G86-770-A2 vervangen voor G86-771-A2). De videochip op het moederbord vervangen is mogelijk doormiddel van een BGA rework station. Alleen met een nieuwe chip gaat de laptop weer jaren mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan