Beeldscherm loopt vast met ATI HD5770

Status
Niet open voor verdere reacties.

teddiejbeer

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2012
hallo allemaal,

ik heb een probleem met de ATI HD5770
ik heb deze als vervanging van een kapotte kaart. (3750HD gloof ik)

Het probleem is dat ie na een kwartier gamen (bijv. Napoleon total war) allemaal groene of grijze strepen op mijn beeldscherm geeft en ik helemaal niets meer kan doen.
De PC moet dan gereboot worden.
Op het bureaublad en met Google Chrome, heb ik nergens problemen mee, maar met gamen blijft hij het na hooguit een kwartier herhalen.
Ik heb een 500 wt voeding dus hij zou in principe genoeg moeten koelen, en dan zeker wel langer dan een kwartier moeten kunnen draaien :S

Verder draai ik Windows 7 64-bit.
Het is een Intel Core 2 Quad cpu 8200 2.33ghz
met 4GB Ram

Ik heb de kaart zelf vervangen, maar kan me niet herinneren dat ik iets in BIOS aan moet passen (mss ten onrechte)
Heb ook niet het lef om zelf ff lekker aan de clock snelheden te gaan zitten kl**ien.
Verder is heel de PC schoongespoten toen ik de kaart verving (2 dagen terug) en daarna een clean install windows 7 (dus oude drivers zijn gegarandeerd weg) plus dat alle nieuwe drivers zijn geinstalleerd en geupdate.

Wie weet wat het kan zijn???
Kan op google ook niets bruikbaars vinden.
Alvast bedankt!

klinkt als een videokaart die overhit raakt check de tempratuur van je videokaart
die groene en grijze strepen kunnen ook artifacts zijn dat kan betekenen dat de geplaatste kaart kapot is
kijk of je het probleem nogsteeds ondervind met een andere videokaart
de kans dat er een hardware probleem is is redenlijk groot

en download de laatste drivers vanaf het internet van AMD website

Laatst bewerkt:
Haal eventueel er eerst ook een driver cleaner over. de 3xxx serie gebruikt iets andere drivers dan de 57xx (hoewel ze officieel in 1 pakket zitten).

Verder sluit ik me echter aan bij firestorm, klinkt alles klassieke oververhitting van het geheugen (of hardware failure)

Hoi bedankt voor de reacties.

Ik heb een paar vraagtekens bij oververhitting, hoe kan dit. De kaart die er hiervoor inzat heeft het ruim 3 jaar overleeft, zonder ooit problemen te geven.
Ik heb verder niks vervangen, alleen de grafische kaart en met een 500 watt voeding zou die toch genoeg koeling moeten hebben ( hij heeft gloof ik min. 400 nodig).
Verder heb ik de hele pc geformatteerd voor ik de kaart verving dus er kunnen onmogelijk oude drivers opstaan volgens mij.

Als de nieuwe kaart kapot zou zijn, zou ik als ik gewoon in windows zit toch ook geen beeld moeten hebben?
De vorige kaart was kapot en toen kreeg ik geen beeld.
De pc is 3,5 jaar geleden custom build en er zit geen on-boerd graphics op, dus de enige aansluiting is via de kaart, dus als die kapot is zou hij tog helemaal niks moeten doen lijkt me(?????)
Verder is er nooit ook maar 1 onderdeel vervangen omdat het gewoon prima werkt verder.
Zou het eraan kunnen liggen dat ik het nieuwe stekkertje die bij de nieuwe kaart zat nog niet vervangen heb? ( De oude zit er nog in, zelfde aansluiting, kan deze schade hebbem door overcooken van de vorige kaart?)

Hardware failure geeft hij ook niet aan, hij geeft aan dat alles is geinstalleerd met de nieuwste drivers, en vind ook geen problemen met de kaart( had ik ook niet verwacht aangezien dit gewoon een sterkere en jongere broer is van de oude kaart)

Heb alles al opnieuw geinstallerd( clean install windows, compleet geformatteerd, alle drivers opnieuw), maar snap niet waar het probleem zit.
Normaal kom ik er wel uit en kan er slecht tegen als de pc me te slim af is hahahahahaha

Hoop dat iemand er wat mee kan

Je redenatie klopt niet helemaal.

Het geheugen wordt bij 2D weergave nauwelijks aangesproken. Je videokaart gebruikt in 2D ook slechts 10-20W vermogen. Het feit dat je dus beeld hebt zonder problemen als je niet aan het spelen bent is geen enkele indicatie dat er geen defect is.

Er hoeft maar 1 scheef koelblokje op een geheugenmodule te zitten (er zijn er 8 geloof ik) en je kunt deze problemen krijgen. Alles normaal in 2D, corruption bij 3D.

Ik stem nog steeds op hardware probleem.

Heb het bijgeleverde stekkertje er maar in gedaan om te proberen en de zijkant van de behuizing gehaald... Je gelooft het niet maar k heb gewoon 2u zonder onderbreking kunnen spelen ophigh graphics...
Is geen moment uitgevallen en ook geen strepen alleen om het kwartier een schok in me beeld ( jaja das ook irritant)
Is het niet tog verstandig die kaart om te ruilen? Of kan dat geschok nog ergens anders aan liggen?
In principe doet die kaart het wel en is een verbetering ten opzichte van de oude, is alleen niet de bedoeling om die kat constant open te laten (zeker niet met katten en een kruipende baby).

Las verder ergens anders nog iets over koelpasta voor je fans. Nooit gebruikt en wist niet dat het er was, kan iemand hier wat over uitleggen, want als dat nodig zou zijn voor fans staan de mijne al bijna 4 jaar droog...

Verder alvast bedankt voor alle hulp

Het is duidelijk dat er IETS in de kast ervoor zorgt dat het te warm wordt. Het stekkertje is onwaarschijnlijk, omdat de kaart bij het opstarten test of er genoeg stroom uit komt. Als dat niet het geval is start de computer niet op.

De 5770 heeft normaal een behoorlijke temperatuur tolerantie. Het is duidelijk dat de airflow in je kast niet voldoende is. Echter zou ik verwachten dat de 5770 daar wel langer mee om zou moeten kunnen gaan. Ik zou zelf de kaart retour sturen, maar ik weet dan ook zeker dat in mijn kast de airflow niet het probleem is.

Dus eigenlijk zou het probleem opgelost moeten kunnen worden met een grotere koeler voor de cpu?

Moet ik dan nog ergens anders rekening mee houden, neem niet aan dat die word aangestuurd door intern geheugen ofzo, maar ben dan ook gewoon een leek op dat gebied...

hoeft geen koeler voor de cpu te zijn maar voor de gpu wellicht draait deze niet optimaal of totaal niet
en wellicht zijn de intake fans van je kast verstopt? of heb je die niet eens?

Wwaar zouden die intakes moeten zitten dan?
Fan van de gpu draait zowiezo wel, maar optimaal weet ik niet, en dat is zeker ook niet te checken?

OpenGL demo's GL 2.1-HW Geometry Instancing : die loopt gewoon zonder haperingen of iets dergelijks

Ja,maar de GPU temperatuur,de GPU load en de Fan Speed resultaten zou je eventjes moeten bekijken....

En de GPU load tijdens die waardes?Probeer meer dan 95% te bereiken,met eender welke benchmark,en kijk of je andere waardes dan veranderen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan