Beeldscherm loopt vast met ATI HD5770

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan is er met de ventilator van je videokaart niks aan de hand......de temperatuur en de fanspeed onder load zijn OK.
Kan natuurlijk onmiddelijk veranderen zodra je je kast terug dichtschroeft,en dan moet je het in de richting van de antwoorden van wampier en firest0rm gaan zoeken.......best nog mogelijkheden te over om te elimineren.

Laatst bewerkt:
als ik de kast dichtdoe is t exit, kaart is niet kapot denk ik... waarom zou die er ineens mee stoppen als ik de kast dichtdoe?? is niet dat er dan opeens iets anders mee connect...
Denk dat de koeler te klein is... hiervoor zat er een 3700HD in en die heeft uiteraard veel minder nodig...
blijft volgens mij weinig anders over, maar iig thnx voor de hulp, weer een stukje van de puzzel uitgesloten

Laatst bewerkt:
waarom zou die er ineens mee stoppen als ik de kast dichtdoe??

Zoals al eerder aangegeven door vorige posters,de airflow.......als de wamte in je kast niet goed afgevoerd wordt,en ipv naar buiten,blijft circuleren in je kast,krijgt de koeler van je videokaart het erg benauwd.....doe de test eens met je kast dicht..

ja at snap ik... ik bedoelde ook dat de kaart dan niet kapot is, die werkt verder ook prima... maar als hij door te weinig koeling ermee kapt, kan die kart daar niks aan doen

maar ik kan die fan ook instellen... wat gebeurt er als ik hem standaard op laat zeggen 75% laat draaien??

is denk ik tog de kaart... gooit hem net vast met battlefield p4f.
had CCC aanstaan kaart was 62 graden en fan op 45%
dat kan tog nooit te warm zijn??

maar ik kan die fan ook instellen... wat gebeurt er als ik hem standaard op laat zeggen 75% laat draaien??

Is een noodoplossing.......je fan kan het vlugger opgeven omdat ie continu op 75 % moet werken,en dit lost jouw probleem niet echt op,je andere componenten zullen er ook veel vlugger de brui aan geven.
Waarom probeer je het probleem van die warmte-afvoer niet op te lossen?

omdat ik me eigenlijk niet voor kan stellen dat dat het is.... als ik mn hand in de open ruimte van de pc hou voelt ie ook niet egt warm aan, de behuizing zelf is nog gewoon steenkoud,en hij draait nu al ruim 2uur aan 1 stuk door... de kast is open nu, dus hij zou zowiezo voldoende moeten kunnen koelen...daarnet gooide hij me eruit met 51 graden, dus volgens mij is die kaart niet helemaal lekker... pfffft lekker hoor zo puzzelen

...daarnet gooide hij me eruit met 51 graden, dus volgens mij is die kaart niet helemaal lekker... ....

Meest waarschijnlijke oorzaak..........optioneel kan je je andere temps nog checken met SPEEDFAN en MEMTEST om te zien of het niet terug te brengen is tot je andere hardware,maar ik denk ook dat je kaart niet goed is......of je psu...

Ofwel een bug in SpeedFan mbt jouw systeem,ofwel is er iets grondig mis.....die CPU temp van 154 heb ik nog nooit gezien!:eek:

Denk een bug , de startwAardes na 2u uitgeschakeld zijn ook 154... K laat m wel nakijken denk ik. Moek ff wachten op salaris....

Na een hele nacht en ochtend afkoelen zijn de starttwaardes nog steeds 154 dus denk niet dat dat klopt.... Ook na een paar uur draaien stijgt of daalt die temp niet. Ga die kaart morgen ofzo maar even ruilen en kijk wel wat er dan gebeurd

probeer het programmatje Realtemp
speedfan is niet echt betrouwbaar en leest vaak de tempraturen verkeerd uit

hier kun je realtemp downloaden klikerdeklik

Geen ruilkaart. Computerboer gaat de kaart testen. Is ie naar de teelballen, moet ik ruim 2 weken wachten... Anders is waartschijnlijk de voeding niet helemaal lkkr.

Anders is waartschijnlijk de voeding niet helemaal lkkr.

Problemen met de psu is inderdaad nog een mogelijkheid........wat ook nog kan,is dat je RAM sticks te warm worden met een gesloten kast doordat ze niet 100% compatibel zijn met je moederbord.
Ik weet dat dit vreemd klinkt,maar een tijd geleden had een vriend ongeveer dezelfde problemen met een Radeon HD5830......artefacts,uitvallen etc.
Alles getest,behalve het geheugen.....uiteindelijk toch op de website van de moederbord fabrikant naar de QVL (Qualified Vendors List) gekeken,zijn Ram sticks stonden daar niet tussen.......andere getest die wel ondersteund werden,en nu loopt zijn systeem vlotjes....

Laatst bewerkt:
Ja maar die sticks draait ie gewoon al 4 jaar op dus lijkt me vreemd als die dat opeens niet doet...
Als het de kaart niet is is het waarschijnlijk de psu, die is ook al een jaar of 4.

Hoor het vandaag of morgen wel, ze zijn die kaart aan het testen maar moesten ff op een andere pc proberen, dus duurt nog een dag langer...

K hou t wel op de hoogte thnx 4 de hulp iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan