Beeldscherm moet telkens weer geactiveerd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik zit met het volgende irritante probleempje: Mijn beeldscherm stopt er telkens mee. Ik blijf wel gewoon beeld houden, maar er gebeurt niets. Met een muisklik gaat alles weer gewoon verder. (scherm Dell 177 FP, Windows 7). Vooral met het typen van tekst is dit erg lastig want als ik typ kijk ik op mijn toetsenbord, maar op het scherm gebeurt er niets. Ik zit dus voor niets te typen maar door een muisklik word het scherm blijkbaar weer geactiveerd en werkt het weer even. Dit gebeurt om de haverklap en is dus erg lastig. Andere muizen en toetsenborden geprobeerd maar daar ligt het niet aan. De nieuwste stuurprogramma's maar het probleem blijft. Ik hoop dat iemand raad weet.
mvrg. Kanyarat.

Het raadsel word een beetje groter: Andere computer, ander toetsenbord en muis, en toch gebeurt hetzelfde! Toch ergens een instelling?

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik goed interpreteer dat je probleem gerelateerd is aan de muis-instelling "Aanwijzer verbergen tijdens typen". Dat is de standaard instelling waar ik persoonlijk nooit blij van wordt.
Doe het volgende: [Windows-toets]r toetscombinatie -> main.cpl
Ga naar tabblad Opties voor de aanwijzer
Zet uit, onder Zichtbaarheid: Aanwijzer verbergen tijdens typen

Tijs.

De muisaanwijzer verbergen uitgezet maar datn helpt niet. Toch moet het daar ergens zitten en ik heb al van alles geprobeerd. Vreemd is dat ik er nooit last van heb gehad, en nog vreemder is dat ik het op 2 pc's heb. De cursor verdwijnt en niks doet het meer tot een muisklik en dan gaat alles gewoon verder. 2 verschillende toetsenborden en muizen dus daar ligt het niet aan. Het moet haast wel een of andere instelling zijn, maar ik vind hem niet.

Wat ook kan zijn is dat op dat moment een ander programma (of een melding) 'focus' neemt (dus 'op de voorgrond' is).

Doe eens Alt-Tab op het moment dat het optreedt (houd die toetscombinatie vast). Je zou dan moeten kunnen zien welke meldingen/programma's actief zijn en de focus afgepakt kunnen hebben van je.

Tijs.

Niets op de achtergrond aan het updaten?
Al gescand op malware?
En sinds wanneer heb je er last van, wat is er geïnstalleerd erna?
Indien je het weet een systeemherstel een optie?

Uiteraard controleren op malwar.

Maar als je andere pc, ander muis en ander toetsenbord hebt gebruikt rijst bij mij de vraag of je het niet over draadloze muis-/toetsenbordhardware hebt?
Meer draadloze apparatuur in de buurt en dienttengevolge storingen???

Alles gescand, virusvrij, niks op de achtergrond. Een pc is zelfs nieuw en ook met windows 7 pas nieuw geinstalleerd. 1 pc met draadloze muis en usb toetsenbord. 1 pc met usb muis en usb toetsenbord. Dat ik het nu op beide pc's heb is mij een raadsel. Tijdens het typen van deze korte tekst moest ik het 6x weer activeren met een muisklik.

Vervang Draadloze APPARATUUR EENS DOOR BEKABELD of zet de ontvanger eens verder weg.

Ontvanger verwijderd en ver weg gelegd. Maar met de bekabelde muis blijft het probleem!

@kanyarat: En de resultaten van posting #4?

Tijs.

Sorry Tijs, even over het hoofd gezien. Als ik tijdens zo'n stop alt/tab indruk krijg ik 3 schermpjes naast elkaar te zien. 1 met het word document waar ik mee bezig was, 1 met Skype, en een met mijn bureaublad achtergrond.

Ik heb hier (in Windows XP) niet mijn bureaubladachtergrond in het lijstje staan van Alt-Tab.
Ik vraag me dus af of je voor je bureaublad een of ander thema hebt geactiveerd dat de focus afpakt (bijv. weersberichten, wisselende afbeeldingen etc.)
Natuurlijk zou het ook nog kunnen dat Skype activiteit had, maar zou niet mijn eerste gedachte zijn.

Tijs.

Nee, die bureaubladachtergrond is al eeuwig dezelfde. Zou het iets met updates van Windows te maken kunnen hebben? Het is toch vreemd dat ik, niet gehinderd door enige kennis, Windows 7 installeer, waarna alles prima werkt, en dan daar ook hetzelfde probleem optreedt. Tekst typen op dit forum gaat trouwens nog moeilijker want daar verdwijnt mijn cursor soms helemaal!

Ik heb zo snel geen ideeën meer. Hopelijk komt iemand anders nog met tips.

Tijs.

Ik hoop het ook want ik word er gestoord van. Ik heb de bureaubladachtergronden maar eens verwijderd maar dat maakte ook niks uit. Ik probeer maar van alles maar kom niet verder. Bedankt in ieder geval voor de moeite!!

Hoe kom ik in de veilige modus zoeff?

Laatst bewerkt:
Die vraag zegt wel genoeg over mijn kennis he? Een pc in elkaar zetten en de nodige programma's erop installeren gaat prima omdat de aanwijzigingen vrij logisch zijn. Als ik echter tegen problemen als deze aanloop begint mijn haar uit te vallen en ik heb al bijna niks meer! Maar ook in de veilige modus werkt het niet.

Open de behuizing eens.
Haal de kaart er eens uit.
Maak de fan eens schoon.

Allemaal gedaan Zoeff. Bovendien is 1 pc helemaal nieuw! Dat ik dat probleem op mijn oude pc krijg daar kan ik nog wel inkomen. Maar dat ik een nieuwe installeer en ik krijg daar hetzelfde probleem, dat snap ik niet. Het moet haast wel met een of andere instelling te maken hebben. 2 verschillende pc's met 2 verschillende toetsenborden en muizen, en hetzelfde probleem. Gekker kan het toch niet?

Dit probleem komt vaker voor op fora, maar een oplossing is niet te vinden. ik zet de status maar op opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan