Beeldscherm na installatie Windows10 langgerekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Berichten
170
Sinds de installatie van Windows10 is het beeldscherm langgerekt. Via Beeldscherminstellingen getracht resolutie te wijzigen. Krijg ik de melding "Input signal out of range. Change settings to 1600 x 900 - 60Hz", maar welke resolutie ik ook kies, ik krijg deze melding.
 
Zet hem eerst eens op de laagste waarde. Als dat goed gaat telkens verhogen tot het weer fout gaan en dan de laatst goed instelling gebruiken. Ook kan je even opzoeken wat de aanbevolen instelling voor je videokaart is.
 
De instellingen moeten precies de resolutie van de monitor hebben en zeker de voorgeschreven verversing frequentie. Meestal is dat hoger dan 60 Hz, misschien 70.

Wat u dan bedoeld met uitproberen dat weet ik niet.

Sommige grafisch stuurprogramma's hebben de mogelijkheid om zelf resoluties toe te voegen. Het probleem lijkt mij hier alleen de verversing frequentie.

Vergroten kan binnen programma's, met add-on's in de browser en in de windows met beeldinstellingen en tekengrootte.
 
Laatst bewerkt:
Driver update van W10 uitzetten en de laatste van de grafische kaart bakker zelf ophalen en installeren, dan de monitor info file ophslen en installeren.
Na een reboot de juiste resolutie kiezen.

Overigens vertel je niets over de merken en types videokaart en monotor en of je W10 32 of 64 bit is.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan