beeldscherm niet aan/soms wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monneke

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Als ik de pc opstart start het beeld scherm niet op..de pc wel...
Ik doe de pc weer uit en aan, paar x herhalen en dan inneens wel een piep en springt het beeld scherm wel aan..

Is dit de video kaart of de voeding?
Of wat is dit?

Pc doet dat ineens, heeft het altijd goed gedaan..

gr Monique

Het kan zijn dat of je videokaart of je beeldscherm niet helemaal meer lekker is. Het kan ook zijn dat de kabel tussen monitor en videokaart niet helemaal meer goed zit. Ook kan het zijn dat de videokaart niet helemaal meer goed op het moederbord zit.

Wat gebeurd er als de monitor niet uitzichzelf aan gaat en je zet hem dan zelf aan (of eerst uit en dan aan)? Krijg je dan een melding op het beeldscherm?

Ik zal straks even alles controleren, stekkers en de pc opengooien..

Als ik de pc dus aanzet, en geen beeld heb en de monitor zelf nog maals aan en uit en aan en uit druk gebeurt er niks, dan geeft die een organje lampje..
Als die dus aan staat is het groen zoals nu..

Maar ik durf haast me pc niet uit te zetten, bang dat het de laatste keer was...
maar zal moeten om alles in de pc te controleren..

het kan dus van alles zijn? wat een pech, hoopte dat het zo aanwijsbaar was dat ik het kon vervangen..want een voeding is niet zo duur,dus hoop ik eigenlijk dat die het is..

gr Mon

Dat zeg je goed en dan zou die idd het probleem kunnen zijn. Q-tek voedingen zijn nou eenmaal niet de beste. Hier binnen een jaar al 2 stuks op de schroothoop gegooid.

Het kan dus idd zijn dat je voeding niet genoeg stroom meer levert aan in dit geval je videokaart.

Ik zou graag nog willen weten welke onderdelen er nog meer in je pc zitten. Met name de videokaart (merk/type) , aantal harde schijven en dvd spelers/branders. Ook welke processor is nog van belang.

Oke in de pc zit:

intelpentium 930 socket 775 800mhz 4 mb
er zit een ata en een sata schijf in of hoe noem je dat? in ieder geval oude systheem harde schijf uit mijn oude pc mee genomen en o'n nieuw aansluiting harde schijf.
p4 socket 775 fsb800 dc ddr2 GA-81945pl-G Gigabyte

Ik heb een Geforce 6200tc pci-e 256mb

verder heb ik er een cd speler LG cd rom
en een Lite-on dvdrw

tot zo ver weet ik het de pc is gemaakt in 07-2006 voeding is dus nog geen 2 jaar oud

gr Mon

Laatst bewerkt:
laatst stond hier in het forum nog een link naar een site waar je kon uitrekenen wat voor wattage voeding je systeem moet hebben.
zoek daar eens op en vul daar je dingen in en laat het ons weten. kunnen we meedenken ;)

laatst stond hier in het forum nog een link naar een site waar je kon uitrekenen wat voor wattage voeding je systeem moet hebben.
zoek daar eens op en vul daar je dingen in en laat het ons weten. kunnen we meedenken ;)

kan de links niet vinden?

Ik heb net gebeld met de zaak waar de pc gemaakt is, en ik mag er een nieuwe voeding in hangen om te kijken of het de voeding is. want ik heb nog garantie..07-2006 gemaakt.

Ik heb gezegd dan liever een wat zwaardere voeding te willen, zijn advies dan een 400watt
Zelf hadden ze geen tijd het in te bouwen, dus moet ik even zelf gaan vogelen..
Met behulp van me zoon moet dat wel lukken, die haalt geregeld pc's uit elkaar en in elkaar...;-)

als ik heel erg pech had zei die dan is mijn moeder bord kapot, ik dacht nou dat is dan niet mijn pech want ik heb garantie en dus hun pech whahaha
maar we zullen zien wat er gebeurt na het vervangen van de voeding..

ik ga het topic even door speuren al vast bedankt..

gr Monique

het proggje is niet meer aan te komen via die link...:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
gewoon 'start calculator'

dan kiezen welke cpu je hebt (amd of intel)

schermpje daarna moet je beetje selectren je cpuspeed, hoeveel Harde schijven je hebt, geluidskaart etc..

maar ach, je kunt toch al naar de winkel toe :-)

Nee het probleem was niet opgelost...moederbord was overleden en is vervangen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan