Beeldscherm niet grafisch te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CinCin

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2011
Mijn Dell Inspirion 580 heb ik sinds kort verblijd met XP, echter, het "oude" beeldscherm Dell 1702FP krijg ik niet grafisch ondersteund. Via, start / config / beelscherm / instellingen / geavaneerd lukt dit niet.

Bij systeem/apparaatbeheer staan er diverse gele uitroeptekens bij: Audio Device & Ethernet controller, PCI simple comm., SM buscontroller, Videocontroller. Zowel de cd rom van XP als de meegeleverde drivers van Dell lossen dit niet op.

Wat moet ik doen? (en nee, W7 teruginstalleren is voor mij geen optie, wat een drama...)

Je moet nu eest de chipsetdrivers installeren vanaf de Dell website.

Voor een Inspiron 580 klik HIER
Voor een Inspiron 580S klik HIER

Let wel op, dit zijn 32bits drivers voor Windows Vista, misschien werken ze ook op XP.
Er staan geen drivers bij Dell voor Windows XP.

2e mogelijkheid:
Rechtsklik Deze Computer >> Beheren >>Apparaatbeheer >> Rechtsklik een uitroeptekentje >> Eigenschappen >> Tabblad Details >> slecteer Hardware id's uit de lijst en post de info hier

Anders is DIT misschien nog een optie.
Nadeel is dat er een (simpel) videokaartje wordt geemuleerd, hele geavanceerde 3D spellen zul je niet kunnen spelen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hoi Marcel,

Bedankt voor je reactie !!

Ik heb via de Dell 580 / chipset / 2 bestanden gedownload, en geinstalleerd, en het lijkt er op dat de VGA adapter nu wel geinstalleerd is want daar staan nu wat gegevens bij.

Ik heb schermafdrukjes gemaakt van de uitroeptekentjes, maar de bestanden zijn te groot om hier te mogen uploaden ... Ik maakte ze in Paint.

Helaas is ook na het opnieuw opstarten mijn beeldscherm nog niet in orde..

Laatst bewerkt door een moderator:
Sla je schermafdrukjes op als JPG i.p.v. BMP en ze zullen een stuk kleiner zijn.

2e mogelijkheid:
Rechtsklik Deze Computer >> Beheren >>Apparaatbeheer >> Rechtsklik een uitroeptekentje >> Eigenschappen >> Tabblad Details >> slecteer Hardware id's uit de lijst en post de info hier
Dan kun je ook deze 2e mogelijkheid nog doen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
DEZE is van je netwerkkaart
DEZE is van je videokaart.

ik zou wel even de bestaande drivers (vooral van je videokaart) verwijderen, of verwijder het onderdeel met uitroepteken uit je apparaatbeheer.

Groeten Marcel

Hoi Marcel,

Ik heb de VGA verwijdert uit de lijst met uitroeptekens.
De driver voor de grafische kaart gedownload, maar krijg als ik wil installeren de melding "deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software ".

Zucht, ik wordt moedeloos van dat gedoe ! Gelukkig snap jij meer van pc's dan ik :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had al een vermoeden dat het de 64bits driver was.
DIT is hopelijk de goede. (20MB)

Anders heb ik ook DEZE nog gevonden voor je, die bevat voor alle windows versies de drivers (Vista64, Vista32, XP64 en XP32) (Is trouwens wel 166MB om te downloaden)

(Je hebt toch wel ServicePack3 geinstalleerd voor windows XP, anders kan het zijn dat de drivers niet geaccepteerd worden)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan