Beeldscherm opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Berichten
477
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik moet binnenkort een presentatie geven waarbij ik een demonstratie geef van de ontwikkelde software.
Om dit goed te illustreren zou ik graag een "filmpje" maken van mijn beeldscherm waarop ik de software gebruik.

Ik heb op google gezocht naar een programma hiervoor en hieruit kwamen vele resultaten.
Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, zou ik graag jullie hulp willen inschakelen!:D

Mijn eisen:
Het programma moet simpel in gebruik zijn (ik heb maar enkele dagen, dus geen tijd om een geheel programma te leren kennen)
Het programma moet filmpjes kunnen maken verschillend van enkele seconden tot maximaal 10 minuten.
Het programma moet ideaal te gebruiken zijn met PowerPoint (ik weet niet precies hoe het werkt met deze filmpjes, maar het zou wel gemakkelijk zijn als het de presentatie niet overbodig groot maakt? of moet je dit los zien?)
En bovendien moet het programma gratis te gebruiken zijn.

Ik hoop dat iemand mij hier wat advies in kan geven.

Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,

Joost Braun
 
Hallo Remco,

Bedankt voor uw reactie.
Waarom? En hoe zit dit met de koppeling met powerpoint? Gewoon de filmpjes toevoegen in Powerpoint? Of is het een verwijzing naar het filmpje die op de hardeschijf staat, of bijvoorbeeld op een website.

Ik ga hem in ieder geval even downloaden en dan uitproberen!

gr
Joost
 
Heb het programma getest.

Het werkt wel redelijk, enkel als je iets door het geselecteerde venster heen sleept, dan werkt dit niet ideaal. Tevens is het output bestand van ongeveer 30 seconden, al 8.5mb! stel dat ik 3 filmpjes van twee minuten wil hebben dan heb ik zo een powerpointpresentatie van meer dan 100mb?

Is dit het meest ideale wat er te verkrijgen is?

gr Joost
 
Fraps is ook een goede screen recorder! helaas worden de beatnden er groot, dit is overigens met de meeste recorders zo.

Wat je wel kunt doen is het .AVI bestand omzetten naar bijvoorbeeld .wmv daardoor zal het bestand kleiner worden terwijl de kwaliteit niet heel erg achteruit gaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan