Beeldscherm PC kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorizimo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2012
Kunnen jullie mij vertellen of dit beeldscherm (20121124_113049.jpg) kapot is of niet.
Hij geeft een rode gloed weer op bepaalde delen.
Bij het opstarten van de PC staat het eerste beeld van Philips (helemaal blauw met logo) en Windows wel goed, daarna is het foute boel.

Ik hoop dat iemand me kan helpen..

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl,

Zou kunnen heb je geen mogelijkheid om een andere te proberen? kan ook nog de videokaart zijn;)

Sorry, heb inderdaad een ander beeldscherm geprobeerd, deze doet het wel goed.
Dus kan niet de videokaart zijn.
Is het scherm nog te maken of is een nieuwe kopen een betere optie.

Misschien iemand enig idee hoe dit zo heeft kunnen gebeuren?

Hoi,

De prijzen van monitoren zijn tegenwoordig van dien aard dat laten repareren eigenlijk niet van toepassing zou zijn monitor al oud?

Monitor is 4 jaar oud.
Uit jou antwoord concludeer ik dus dat hij wel kapot is?

Hallo

"Misschien iemand enig idee hoe dit zo heeft kunnen gebeuren? "

Dergelijke fouten kunnen op een intern voedingsprobleem duiden.

Meest voorkomende oorzaak --> uitgedroogde condensatoren door ouderdom.

Scherm dient uiteraard te worden geopend om zekerheid te hebben bij deze diagnose.

Meestal wordt 1/10 van de aankoopprijs aangerekend om dit te herstellen in een winkel met eigen technische dienst...

Dozen schuivers sturen de toestellen op , en willen uiteraard ook iets meesnoepen , waardoor een herstelling zeker veel duurder uitvalt.

Mocht je iemand in de kennissenkring bezitten , dan zullen de komponenten (indien slechts condensatoren) +/- 15 € kosten.

Indien dit probleem reeds (te) lang aansleept , kan er uiteraard nog meer aan de hand zijn.

Peter

Super bedankt voor de reacties!
Een nieuwe lijkt me de beste optie.

Hallo

"Misschien iemand enig idee hoe dit zo heeft kunnen gebeuren? "

Dergelijke fouten kunnen op een intern voedingsprobleem duiden.

Meest voorkomende oorzaak --> uitgedroogde condensatoren door ouderdom.

Scherm dient uiteraard te worden geopend om zekerheid te hebben bij deze diagnose.

Meestal wordt 1/10 van de aankoopprijs aangerekend om dit te herstellen in een winkel met eigen technische dienst...

Dozen schuivers sturen de toestellen op , en willen uiteraard ook iets meesnoepen , waardoor een herstelling zeker veel duurder uitvalt.

Mocht je iemand in de kennissenkring bezitten , dan zullen de komponenten (indien slechts condensatoren) +/- 15 € kosten.

Indien dit probleem reeds (te) lang aansleept , kan er uiteraard nog meer aan de hand zijn.

Reeds aangehaald ... indien je dit moet laten uitvoeren , is het sop de kolen niet waard , en dus economisch onherstelbaar....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan