Beeldscherm probleem na installatie SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

mandywijnman

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2005
Hallo.

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn pc. Ik kreeg de melding dat SP1 na okt 2006 niet meer ondersteund werd en ik SP2 moest installeren. Dit heb ik gelijk gedaan, inclusief extra (beveiligings)updates....

Nu doet zich het volgende probleem voort:
Zodra ik even in mijn Windows zit, valt mijn beeldscherm soms ineens uit en zegt dat ie geen signaal heeft.. soms door op enter te drukken of je muis te bewegen doet ie het ineens weer even..... Vooral als ik Outlook wil openen en wil internetten, begint hij hier ineens mee..... Met SP1 had ik dit probleem niet.

Ligt het aan mijn videokaart? Kan geen melding vinden bij Microsoft dat dit soort problemen voor moeten komen namelijk..... Mijn videokaart is een Nvidia GeForce FX 5200.

Groetjes
mandy

Het ligt niet denk ik aan de sp2 maar aan de beveiligingsupdates.
Ga via systeemherstel terug van voor dat ge die updates deed en installeer nadien eerst alleen sp2 en zien of het probleem zich nu nog voordoet. Is dat wel dan ligt het sp2 en anders aan een beveiligingsupdate.

Hi Jean,

Dit heb ik reeds gedaan. Ik ben toen terug gegaan naar een herstelpunt waarvan ik wist dat alles nog in orde was.. Toen een Schijfdefragmentatie gedaan, Norton antivirus een complete systemscan laten uitvoeren, spyware laten verwijderen. Vervolgens weer herstelpunt gemaakt en toen SP2 geinstalleerd.
Gelijk daarna opnieuw opgestart en alle essentiele en optionele updates van microsoft.com afgehaald.

Probleem blijft zich voordoen helaas.....

Dus het probleem doet zich voor met sp2 als ik het goed begrijp?
Verwijder die dan gewoon. Het kan zijn dat er zich ergens een conflict is met sp2.

Jean,

Ja klopt.. ik weet bijna zeker dat het aan SP2 ligt, maar ik wil ook niet uitsluiten dat mijn videokaart minder goed werkt onder SP2.

Het vervelende is dat vanaf 10-10-06 SP1 niet meer ondersteunt wordt door microsoft, dus ik zal er toch aan moeten geloven.. Als ik hem nu der af gooi heb ik alleen maar uitstel van executie om het zo maar te zeggen.....

Het probleem moet toch te verklaren zijn ergens?

Er zal voor oktober wel een oplossing komen.
Je videokaart lijkt me een goede te zijn maar wat je misschien wel kunt doen is een betere driver zoeken voor die kaart. (hiervoor geef ik geen garantie op werking).
Ik zelf werk ook nog met sp1 en alles gaat goed.

jean.

ik denk ook dat ik dat maar ga doen.. Ga straks thuis proberen mijn videokaart proberen te upgraden door een recentere driver via NVIDIA site en als dat niet lukt gooi ik SP1 er wel weer op door terug te gaan naar een eerder herstelpunt....

Dan mag microsoft het lekker voor mij gaan oplossen, want dan weet ik het ook niet meer :-)

je zegt dat je hebt gescand met norton antivirus
en dat die spyware heeft gevonden
het beste is te zorgen dat de pc helemaal virus en spyware vrij is voordat je sp2 installeert
en daarnaast ook zorgen dat je backups hebt als er iets mis gaat

Valt je scherm zomaar uit? (bepaalde minuten?) Word je beeldscherm power knop oranje/rood?, Zo ja ga dan naar: Start --> Configuratiescherm --> Energiebeheer --> En dan Beelscherm Uitschakelen: NOOIT selecteren :love:

Groet

Hello.

KLopt.. mijn beeldscherm viel zomaar uit. Maar die optie met energiebeheer hielp niet... Die had ik al geprobeerd,, dacht namelijk dat het aan de schermbeveiliging lag.. maar dat was ook niet.

Mijn PC was brandschoon toen ik de SP2 installeerde (geen spyware, virussen of andere zooi) schijffragmentatie was ook uitgevoerd e.d.
Toch bleef beeld raar doen.
Heb ondertussen SP2 eraf gegooid en ben gewoon vrolijk verder gegaan met SP1.. werkt prima.

Tevens microsoft ook zelf gebeld over het probleem. Ze zeggen dat je niet verplicht bent die servicepacks te installeren en dat ze optioneel zijn. als je zelf nl een goede firewall en virusscanner hebt, ben je ook gewoon goed beveiligd volgens hun.

Heb hun raad ter harte genomen en huppel gewoon vrolijk verder op SP1.

Bedankt voor jullie hulp/meningen!

groetjes
mandy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan