Beeldscherm resolutie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

moostmartijn

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Berichten
33
Hallo,

Mijn computer was even naar de *****n dus heb ik hem opnieuw geformatteerd. Het probleem ontstond wel dat het scrollen naar beneden moeizaam ging. Dus heb ik de driver van mijn video kaart geinstalleert (GeFroce 6600 Series) alleen nu heb ik het probleem dat de kleuren maximaal 4 bits is en dat ik mijn beeldschermresolutie niet aan kan passen dan 800*600.
Door de 4 bits kleuren zijn mijn kleuren op het scherm niet al te best, ik weet alleen niet hoe ik dit alles kan veranderen.. Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Mvg,
Martijn
 
Chipset drivers (moederbord) updaten/installeren en daarna indien nog niet in orde je vidkaart opnieuw installeren
 
Dit euvel komt omdat de driver voor je videokaart niet is geïnstalleerd. Jij schrijft dat je dat wel hebt gedaan, maar ik twijfel daaraan.
Ga naar de site van Nvidia en ga naar de downloads. Volg daar het stappenplan (videokaarttype, besturingssysteem) en download de juiste drivers.
 
Het is nu wel gelukt om de kleuren terug te krijgen en de resolutie, alleen het scrollen wil weer niet normaal. Kan ik dit oplossen door gewoon de updates van Windows te installeren? Service Pack 2 etc...
Of anders?

Ik heb de driver opnieuw geinstalleert en nu doet hij het wel goed, 3 keer scheepsrecht ;)
 
Scrollen is een USB gebeurtenis? M.a.w. heb je een USB muis?
Zo ja, dan wordt het bericht van Ellasar erg actueel, moederbord / chipsetdrivers. Zijn die geïnstalleerd?
 
Ik heb dit wel vaker gehad nadat ik de computer geformatteert heb.. Dus ik denk niet dat het aan de USB muis ligt, het ligt echt aan het beeld. Als ik naar beneden scroll dan gaat dat niet soepel maar dan krijg ik een streep die snel naar beneden loopt en daardoor het beeld opnieuw weergeeft.
Chipset is geinstalleert, alles van het moederbord trouwens. Maar ik zal Service Pack 2 even downloaden en kijken of het dan over is.

Toch bedankt :D
 
Ik heb dit wel vaker gehad nadat ik de computer geformatteert heb.. Dus ik denk niet dat het aan de USB muis ligt, het ligt echt aan het beeld. Als ik naar beneden scroll dan gaat dat niet soepel maar dan krijg ik een streep die snel naar beneden loopt en daardoor het beeld opnieuw weergeeft.
Chipset is geinstalleert, alles van het moederbord trouwens. Maar ik zal Service Pack 2 even downloaden en kijken of het dan over is.
Toch bedankt :D

Da's m.i. mogelijk juist dé reden (het euvel direct ná het formatteren) want wellicht zijn dan nog niet de chipset drivers geïnstalleerd.
 
Maar er staat maar één of 2 op de CD van het moederbord, en die zijn geinstalleerd. Nu doet het scrollen het nog niet normaal, en Service Pack 2 is ook al geinstalleert...
 
Zo'n moederbord cd is veelal een zelfstarter. Na de opstart verschijnt er een menu? Als dat zo is, welke keuzes worden je dan geboden?
 
a1pp92.png

Dat is het scherm wat ik krijg als ik de CD erin doe, de drivers en chipset ed zijn dus allemaal geinstalleert...
 
Je zou eens kunnen proberen ze te overschrijven. (Maak wel vooraf een herstelpunt).
 
Hmm.. Heb ze allemaal opnieuw installed, er staat nu inderdaad niet meer 'on system' maar 'suceeded' .. Alleen toch blijft het scrollen haperen... Een andere oplossing?:confused:
 
Ow, dat is minder... Maar ik ben wel wat anders tegen gekomen wat je misschien weer op wat nieuwe ideetjes brengt;

Als ik de kleuren aanaps naar 16 bits ipv 32 bits dan gaat het scrollen iets makkelijker, maar nog steeds hapert dat. Ideetje? ^^

Resolutie van het beeldscherm maakte niks uit.
 
Enige dat ik nog kan verzinnen is een compleet nieuwe format en dan na Windows EERST de chipsetdrivers installeren.
 
Maar dat heb ik toen ook gedaan, maar ik blijf nog wel even zoeken. Het is me vorige keren ook gelukt, alleen toen wel wat sneller.. Dus moet me deze keer dan ook wel lukken hoor ;)
Maarja tips of oplossingen zijn er vaak wel handig bij :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan