beeldscherm samsung gaat niet aan door power te drukken, na 8x pas wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

mijn samsung lcd tv syncmaster 940mw gaat niet goed aan.
ik heb een afstand bediening erbij en de monitor is circa 3 jaar oud.

wanneer ik op power druk op de afstand bediening of die op de beeldscherm zelf wil hij niet aan. het lampje brand 1 sec groen en springt direct uit. dit herhaal ik tot circa 8x en daarna blijft hij wel aan. gek/vreemd maar dit is elke keer zo als de pc tijd uit staat. als ik nadat de scherm aan staat deze weer uit zet.
(power off) dan gaat deze uit (logisch) en gaat weer goed aan naar 1x drukken op de powerknop.

alleen wanneer de pc langer uit staat en je de monitor aan wilt zetten, moet je wel tot gemiddeld 8x drukken wil deze aan gaan. (vervelend dus)

de voeding van de monitor zit in het stopcontact. dus niet via pc!
en zit met vga kabel aan aansluiting van videokaart vast.

het beeld zelf is helder en andere knoppen werken ook prima.

gegevens van pc:

intel quad core processor: q9400 2.66ghz (4cpu)2.7ghz
asus moederbordkaart: p5q se2
nvidia videokaart: geforce 9600 gt (met laatste drivers geinstalleerd)
windows 7 ultimate 64bits
directx 11

edit: batterij in afstandbediening gewisseld, probleem niet verholpen.

weet niemand iets wat ik evt kan proberen of wat ik er aan kan doen?

het is een zeer vervelend ergenis. iedere keer als ik me pc wil gebruiken en die scherm heeft tijd uit gestaan. dan wil hij niet direct aan door op de power te drukken.

het moet toch een oorzaak hebben???

enige logica is dat hij niet aan wil als deze koud is. (langer uit dan paar minuten)

als de scherm even uit is geweest wil hij wel direct aan.

hoe komt het? of tewel, wat kan ik er aan doen?

ik denk dat dit een hardware probleem moet zijn.
er is iets met de printplaat (de schakelaar zit waarschijnlijk niet(meer) goed op de printplaat... is er de laatste tijd iets tegenaan gekomen/gevallen? dan is dat de oorzaak
anders zou ik je garantiebewijs eens doorlezen

om heel zeker te weten dat het aan het beeldscherm ligt op andere pc ff proberen

ik denk dat dit een hardware probleem moet zijn.
er is iets met de printplaat (de schakelaar zit waarschijnlijk niet(meer) goed op de printplaat...

ik gebruik de afstands bediening en werkt via infra rood geeft exact zelfde probleem als je hem via monitor aan zet. dit bevat wel een druk knopje.

het is ook alleen als hij afgekoeld is, als hij t niet wilt doen. zo toch raar zijn als t schakelaartje niet goed zit, dat de monitor na circa 8x drukken wel aan gaat. het is iedere keer zo.

garantie is verlopen.

maar optie op andere pc, kan ik over proberen idd. al lijkt me dit niet nodig. het is immers de monitor zelf. heb zelfs een andere stroomkabel gepakt, dit was het ook al niet.

ik kijk verder..... bedankt:confused:

al geprobeerd ZONDER het beeldscherm aan pc te pluggen?

ps: zit er een reset-knop op de monitor?

Laatst bewerkt:
al geprobeerd ZONDER het beeldscherm aan pc te pluggen?

ps: zit er een reset-knop op de monitor?

geprobeerd zonder resultaat.

en heb geen reset knop.

l.s. monitor zit via vga kabel. hdmi krijg ik niet eens werkend. (scherm blijft zwart) maar ja lijkt me los een probleem van de pc. aangezien deze met enkel stroom ook niet 1,2,3 start.

Kan niet anders...

:eek: dan is ie doad... :eek:

okey, sorry, ff serieus....

Nee tog... ik denk echt dat die dood is... kan er niks aan doen vrees ik.
Want als die zonder aan pc te pluggen hetzelfde probleem vertoont, heeft hdmi ook geen zin meer.

Miss moet je binnenkort afscheid nemen, maar begraaf de pc dan niet! Dat is slecht voor het milie :confused:

:eek: dan is ie doad... :eek:

hmmm...:( scherm blijft verders gelukkig doen.

alleen het opstarten niet. beetje vreemd probleem. zal wel iets van een fout zijn in scherm ofzo. heb geen verstand hiervan. misschien schroef ik hem wel eens open, kijken wat ik vind. ben tenslotte ook handig in pc's bouwen.

ik weet dat kortsluiting zo gemaakt is, dus daar ben ik mee bekend met die handelingen e.d.

in iedergeval toch bedankt....

edit: probleem niet opgelost.

Hallo

alleen wanneer de pc langer uit staat en je de monitor aan wilt zetten, moe

het is een zeer vervelend ergenis. iedere keer als ik me pc wil gebruiken en die scherm heeft tijd uit gestaan

het is ook alleen als hij afgekoeld is, als hij t niet wilt doen. z

Alle door u vermeldde symptomen duiden op een defekte voeding.

Defekte "uitgedroogde" condensatoren zijn de oorzaak van dit defekt.

Een lokale t.v. technieker kan dit eenvoudig voor u herstellen.

Kostprijs??? meestal 1/10 van de aankoopprijs.

Indien je uiteraard iemand kent met elektronikaervaring en het nodige soldeer/desoldeermateriaal en meettoestellen , is dit voor een paar euro te herstellen.

Let op: zelfs in een t.f.t. scherm zijn dodelijke spanningen aanwezig , indien je niet weet wat je doet .... niet zelf aan beginnen.

Peter

Laatst bewerkt:
zou je kunnen proberen...
maar als het gaat om een beeldscherm dat niet meer onder garantie(meer als 2 jaar oud dus) valt lijkt het mij sterk dat het nog rendabel is om te laten repareren.(weet natuurlijk niet hoe oud die exact is)
Wel opletten op wat je uitgeeft!
voor ~50 euries heb je volgens mij al een redelijk monitor, als je natuurlijk niet teveel eisen stelt. tja een 23 inch is nu eenmaal 100 euro

Alle door u vermeldde symptomen duiden op een defekte voeding.

Defekte "uitgedroogde" condensatoren zijn de oorzaak van dit defekt.

mooie boel dan:( maar goed, als het zo is dat er een nieuwe moet komen komt die maar. me scherm is circa 2 jaar oud.

maar goed tnx voor wat tips e.d.:cool:

dan is het nog de moeite waart om naar iemand te gaan doe weet wat die doet...(elektricien, pc winkel ofzo)

maar vraag eerst naar de prijs voor ze iets doen!

Al contact met Samsung zelf opgenomen hierover?

Als ie circa 2 jaar oud, is hebben ze misschien coulance.

garantie is verlopen.
heb de monitor op 06-09-2007 gekocht. en zie dat er staat 36 maanden garantie. ik
wist dat hij verlopen was, maar nog niet zo lang. heb de bon gevonden. ben met verhuizing net beetje klaar, en ja papieren enzo... je kent het wel. liggen beetje door elkaar. maar heb t gevonden. kijken wat ze bij dynabyte zeggen en bij samsung zelf.

06-09-2008 = 12 maanden
06-09-2009 = 24 maanden
06-09-2010 = 36 maanden garantie verstreken.

best wel balen dat het enkele maanden later dan deze gebreken heeft. valt er net niet onder. hopen dat ze door de vingers willen zien. toch een scherm van 325€

ik houd deze tpoic op opgelost maar reageer weer op reactioes en/of gemaakt is wordt.

een winkel die je voordeel geeft wat ze niet absoluut verplicht zijn? :confused:

Succes!

Hallo

"djeric, heb je inmidels al een oplossing gevonden? denk dat er niets anders op zit dan dat ik hem naar de winkel breng,"

Probeer minimum een p.c. winkel met eigen technische dienst hiervoor te contacteren , of zoals reeds eerder vermeld "een lokale t.v. technieker"

Iemand uit de kennissenkring met ervaring = uiteraard het goedkoopste " vermoedelijk slechts enkele € 's "

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan