Beeldscherm scharnieren 'lam'

Status
Niet open voor verdere reacties.

marssan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2008
Het beeldscherm van mijn laptop slaat al een tijd door naar achteren, hij werkt verder prima.
Nu wil ik graag zelf proberen dit te repareren ( het gaat om een HP pavillion ZV5000)
voordat ik van alles losschroef en draai, hoop ik dat er iemand is die tips heeft hoe dit het beste te doen. En of er een kans is dat de laptop dit gaat overleven:rolleyes:
Hij is al wat verouderd en om hem nou te laten maken vind ik weer zonde van het geld..

Vervelende is, dat demontage van diverse onderdelen per merk en zelfs per type van hetzelfde merk verschillend zijn.
Wellicht kan je de helpdesk van HP eens contacten.

Voordeel van HP is dat ze van de meeste HP notebook juist wel een goede handleiding hebben staan op de website.

Nu zijn er vele types van de ZV5000 als je gaat zoeken op de site
http://h20180.www2.hp.com/apps/Look...pe=s-001&h_query=ZV5000&submit.x=5&submit.y=5

Ik heb daarom maar even de standaard genomen (bovenste) en ze zullen onderling niet veel afwijken. Als dat wel het geval is even de juiste link aanklikken.

Je kiest dan voor Manuals
Nu moet je daar de taal even op Engels zetten anders krijg je maar een paar documenten te zien. Als je dat hebt gedaan zie je ineens veel meer documenten staan.

En daar staat o.a
HP Pavilion zx5000 Notebook PC, HP Pavilion zv5000 Notebook PC, Compaq Presario R3000 Notebook PC, HP Compaq nx9100 Notebook PC - Maintenance and Service Guide

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00212209.pdf

Daarin wordt bijna alles wel uitgelegd met plaatjes hoe je de notebook moet openmaken.

Let wel op je heb er een speciale schroevendraaier (Torx) voor nodig die je overal kunt kopen. Bouwmarkt/Pc winkel. Soms heb je ook nog verschillende maten nodig dus zorg dat je deze hebt anders kost het geheid je schroefjes en ze kosten maar een paar euro per stuk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan