Beeldscherm schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

yordietje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2015
Hoi allemaal,

Hoe kan ik het beste de beeldscherm van mijn laptop schoonmaken?

Groet

Hallo

Mijn eigen schermen zijn eenvoudig zuiver te maken ...

Even met luchtdruk (compressor) , en afgelopen ...

Herstellingen die ik binnen krijg , zijn meestal andere koek ...

Vingerafdrukken , confituur , stof , etc ....

Zo zuiver mogelijk maken d.m.v. luchtdruk (compressor)

In een beetje zuiver water enkele druppels dreft oplossen , en vernevelen op het scherm.

Voorzichtig openwrijven ... echt aangekoekte panelen doe ik met mijn vingers om geen krassen te veroorzaken (huidsmeer kan ook niet in het paneel dringen door de zeep)

Dan droogmaken d.m.v. zachte keukenrol die geen extra bijkomende vlekken maakt .... dit desnoods enkele malen herhalen ...

Opletten rond de bezel ... dat er geen vloeistof onder kruipt (eventuele backlight invertor)

Het scherm vlak op tafel leggen (op handdoek) werkt uiteraard vlotter.

Zeker niet te veel vloeistof gebruiken !!!

Dit werkt uitstekend op matte panelen die het moeilijkste zuiver zijn te maken .... glossy panelen zijn veel vlotter zuiver te maken ...

Heb indertijd van die reinigingsdoekjes getest ... was niet bevredigend ... en schaf ik nooit meer aan.

Maak meteen ook gebruik van de gelegenheid om de heatpipe(s) / fan(s) zuiver te maken ... keyboard niet vergeten ...

Lees dit ook eens :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...l-hard?highlight=laptop+zuiver+stofvrij+maken

Peter

Hallo Peter,

Dankjewel kan ik spul om je bril mee schoon te maken hiervoor ook gebruiken?

Hallo

"Dankjewel kan ik spul om je bril mee schoon te maken hiervoor ook gebruiken? "

Die doekjes die je soms in de Aldi kunt kopen geven vlekken op een mat scherm die zeer moeilijk weg gaan ... dit spul droogt ook zeer snel , wat meehelpt aan vlekvorming .

Je kunt het uiteraard altijd proberen ... een nee heb je een ja ...

Persoonlijk zou ik het niet riskeren.

Peter

Ter aanvulling:

Geen alcohol doekjes gebruiken zoals voor brillen. Het scherm kan daar niet tegen en het lost ook verf op de rand op.

Maak de (onder) rand van platte beeldschermen nooit nat want vele contacten zijn daar vlakbij en zeepresten in de buurt hiervan of direct contact met water laten de dunne koper film die hierop zit snel eroderen. Zoiets kan meestal niet worden gerepareerd omdat het te klein is. Op YouTube kan je die defecte televisies zien.

Ik maak monitor schermen schoon met wat ammonia op een vochtige doek. Niet zo vochtig dat het druppels achterlaat. Hiermee ontvet je het scherm zonder dat het vegen maakt. Het droogt ook nog snel op.

In het geval dat er nicotine of iets heel kleverigs op zit, dan gebruik ik ietwat terpentine of petroleum en ook alleen vochtig op de doek. Het middel het werk laten doen dus even geduld. Terpentine helpt ook in de keuken tegen vet en kan prijs stickers verwijderen. Krijg dat niet al te veel op je handen want dan beschadigd het organen. Terpentine is ook agressief voor PVC plastics en spuitverf.

Ik gebruik altijd een met water bevochtigd microvezeldoekje.

Spons met beperkt water e/o idd microvezeldoekje.
Zorg er voor dat er geen water in de onderste rand terechtkomt.
Verplaatst van Win 10 naar deze sectie.

Laatst bewerkt:
Hier is een video van wat water met de elektronica van een scherm doet. https://www.youtube.com/watch?v=yqcqDQFqZHo

Zeep kan agressief zijn voor metalen. Ik weet dat het vaak vlekt op staal. In ieder geval laat het gemakkelijk z'n vieze sporen na.

Gedestilleerd water met wat azijn en inderdaad op een microvezeldoekje wordt wel eens gezegd. Volgens mij mag je een scherm ook niet nat maken, omdat het vocht door het scherm heen trekt. In ieder geval het scherm uit doen voordat je het ietwat moet bevochtigen en meteen overal goed afdrogen.

Ja dat is wat ik ook bedoelde, je moet zeker het scherm uit doen. Ik neem te vlug aan dat iedereen dat wel begrijpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan