beeldscherm staat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan doen we het anders:

ga naar
deze computer
configuratiescherm
printers en andere hardware
systeem
hardware
apparaatbeheer
vervolgens klikken op "monitor"
daaronder komt "iets te staan", mogelijk "standaard" of iets dergelijks.
Ga daar op staan en klik rechts en kies vervolgens voor
stuurprogramma bijwerken

Ja wis en waarachtig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De videokaart(driver) is OOK niet geinstalleerd.

Wat zegt Everest over de videkaart (videoadapter)

Die zul je eerst moeten installeren voordat we verder gaan.

Als ik bij Everest op scherm klik en dan op Windows Video
dan staat er rechts van het scherm helemaal niets.

Als ik dan op PCI / AGP Video klik dan staat er rechts in
het scherm dit

nVIDIA nForce Video kaart
nVIDIA nForce 3D-Versneller

we komen er wel................

achter dat Nvidia gedoe, staat daar nog een type ?

Doe anders van dat schermpje ook even een screendump als bijlage.

Bij GPU van het scherm staat ook nog dit

Video kaart nVIDIA nForce Integrated GeForce2 MX

het lijkt erop alsof je videokaart on board zit.

Ik bedoelde eigenlijk een grafische bijlage van Everst. (zie voorbeeld van MIJN videokaart(

DAT scherm zou ik graag van je willen zien.

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    83 KB · Weergaven: 18
OK, we gaan eruit komen, ik ga even de juiste driver opzoeken.

Vooruitlopend daarop :
doe nog niets met die driver van je beeldscherm (ALS je dat al zou kunnen.) We gaan zodadelijk EERST de videokaart driver installeren.

Laatst bewerkt:
Pasja ik moet er direkt wel even tussenuit als de baby wakker word dan weet je dat he:)

btw. je hebt als het goed is bij de pc indertijd een CD gekregen met daarop moederbord stuurprogramma's. Daar staat de onboard videodriver OOK op. Kijk even of je die CD bij de hand hebt. (Zo nee, ook geen probleem, dan halen we de juiste driver bij Nvidia op)

hm, ik moet ook even weten wat voor een processor in je pc zit........... voordat ik verder kan
Als je bij Everest toevallig ook de naam merk+type van je moederbord kunt aflezen, dan ook die graag.

Er zit een bijlage bij van het moederbord en ik heb toen ik mijn pc kocht een driver erbij gekregen waarop staat Drivers and Utilities CD for VIA Chipset Mainboard Version V1.6F

Bijlagen

• moederbord.JPG
    moederbord.JPG
    94,5 KB · Weergaven: 13
Daar zou best wel eens OOK de driver voor de videokaart op kun staan. (weet ik eigenlijk wel zeker)

Doe ongeveer hetzelfde als wat ik voor het beeldscherm adviseerde (buroblad, rechtsklik etc. etc.) maar dan niet het beeldscherm, maar videoadapter. Op enig moment kom je dan bij stuurprogamma's voor de videokaart / videoadapter. Installeer daar de driver die op die cd staat.

Mogelijk start de cd zelf als je 'm erin doet en kun je middels een menuutje kiezen voor installatie van de videodrivers. Probeer dat eerst maar eens, dat scheelt je een heleboel gedoe.

Ik las zojuist nog even je allereerste bericht. ALS jij idd. Windows opnieuw hebt geinstalleerd dan is het noodzakelijk dat je ook die cd waarover we het hebben even draait. Er worden namelijk dan drivers voor het moederbord (VIA-chip) geinstalleerd en overige drivers, waaronder die van de .................. idd. de videokaart. ;)

Ik kom straks terug ok want de baby is wakker en bedankt voor de moeite!

ALS de cd zelf start en er verschijnt een menu, kijk dan even kritisch wat je installeert.

Drivers voor moederbord / geluid / video kun (MOET !!!) je zonder meer installeren.

Laatst bewerkt:
Als ik die driver er in steek dan komt er eerst dit op te staan :

VIA chipset mainboard driver
CD Installation Utility
Version V 1.6T (1999/02/04)

Driver List

Mainboard Software
( Software for mainboard IDE dirver,flash Utility)
Als ik dit installeer Award Flash
komt er dit op te staan :

AWARD BIOS Flash Utility
Please use the awdflash.exe, located in \FLASH directory,
to update the BIOS.
For the usage of Award BIOS Flash Utility, please refer to
the user's manual.

Dan staat er dit ook nog op de driver :
Ess Solo-1 (on-board Sound) Software
Als ik dat wil installeren komt er te staan:

This product is not supported under this version of Windown NT

Dus zoals je kunt zien kan ik met die driver niet veel doen

Zou niet de bios gaan upgraden.:(

Zoek eerst eens uit wat het type en merk is van het moederbord, ga daarna naar de site van de moederbordfabrikant, zoek de drivers voor dat type moederbord, ga deze dowloaden en installeren.

Zijn die er niet van dat moederbord voor XP, dan naar de site van de fabrikant, die bij die drivers staan bij die moederbordfabrikant, b.v. Via, Realtec, etc.

Nu probeer je drivers van een cd uit het jaar ..... voor windows 95 en 98 in XP te laten werken, dat gaat dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan