Beeldscherm start niet op na kortsluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiel33

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Bij het boren door een muur,heb ik een elektro leiding geraakt en is er kortsluiting ontstaan.
Mijn pc en monitor zijn op een overspanning beveiliging aangesloten,deze is dan ook uitgeslagen na de kortsluiting.Na het opstarten van de pc, kreeg ik de melding no signal
en sluit de kabel goed aan.Met het beeldscherm is niets aan de hand,uit geprobeerd op een andere pc.Ook een ander beeldscherm start niet op,ik krijg dan weer de zelfde melding,Iemand een idee wat het kan zijn?
Gr Wiel

Videokaart naar de knoppen zoals ik het nu lees.
Beveiliging toch iets te laat.....PC start wel op?

Wat je nog zou kunnen proberen is het volgende:

Haal de stroomdraad van de PC uit het stopkontakt en ook uit de pc zelf
Wacht een paar minuten
Sluit de kabel weel aan
Probeer het nog eens

Wat je nog zou kunnen proberen is het volgende:

Haal de stroomdraad van de PC uit het stopkontakt en ook uit de pc zelf
Wacht een paar minuten
Sluit de kabel weel aan
Probeer het nog eens

De pc start normaal op,de stroom kabel heb ik ook al af gekoppeld, evenals de battery van het moederbord.Ik heb een oude videokaart van een pentium 3 uitgeprobeerddie die ook geen resultaat geeft (ik weet niet of deze nog goed is),dan toch de voeding?

Daar zou ik wel aan gaan denken dan ja.

Voeding van monitor?

Mijn zoon heeft hetzelfde probleem. Eerst LCD tv!! en nu zijn een jaar oude zeer dure Packard Bell 22 inch monitor. Vermoedelijk nadat stofzuiger kortsluiting heeft veroorzaakt. Wat is het nut van die stoppen die doorslaan??

De standby lampjes branden wel van beide toestellen.
Ik overweeg te laten maken maar is er eeh goede kans van slagen???

Zijn het geen zekeringen van de monitors????
Doodzonde lcd tv ( finlux ) anderhalf jaar oud hooguit. PB monitor zo goed als nieuw.

nou, dat de stroom bekabeling niet doorbrand achter die boekenkast :D
dat spaart een heleboel moeite voor de brandweer :P

Maar dan wel eerst de monitors meenemen... zitten er zekeringen in die monitors/lcd-tevees??

Hallo

"zitten er zekeringen in die monitors/lcd-tevees?? "

Uiteraard .

Peter

sorry voor de late reactie,de monitor is in orde,werkt normaal op mijn andere PC. De videokaart en voeding zijn niet defect,ookuit geprobeerd.Ik neem aan dat het moederbord defekt is.iemand een andere sugestie?

sorry voor de late reactie,de monitor is in orde,werkt normaal op mijn andere PC. De videokaart en voeding zijn niet defect,ookuit geprobeerd.Ik neem aan dat het moederbord defekt is.iemand een andere sugestie?

Dan zal het inderdaad het moederbord wel zijn als een andere videokaart en voeding geen verschil geeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan