Beeldscherm start op met lage resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxschoones

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2012
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over de resolutie van mijn beeldscherm.
Als ik mijn computer opstart dan wordt mijn computer opgestart met een beeldscherm resolutie van 800 x 600 i.p.v 1440 x 900
Hieronder een screenshot van het beeldscherm:
lage resolieytie.jpg
Allleen op dit screenshot zie je de lage resolutie niet
wie kan mij helpen???:cool:
ik weet wel weer hou je het kan oplossen (rechtermuisknop op bureaublad-scherm resolutie-resolutie en dan het balkje omhoog schuiven alleen deze instelling gaat weer terug naar 800 x 600 als ik mijn computer opnieuw opstart.
Kan iemand mij helpen???

Laatst bewerkt:
wat voor kaart heb je en zijn de laatste update opgehaalt?
Als je bij apparaatbeheer kijkt, heb je daar dan geen rode kruisjes of uitroeptekens staan?

Misschien klinkt het wat dom maar ik weet niet wat een kaart is(ik heb 32-bit.) Hij heeft alle belangrijke updates gehad maar en zijn nog 18 optionele updates.
Er staan geen rode kruisjes of uitroeptekens bij apparaatbeheer.
lage resolieytie.png
Ik zal de updates uitvoeren en kijken of het werkt

Als u mijn videokaart bedoeld is dat:
NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430

Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien alles up-to-date is en er verder niks te zien is in apparaatbeheer, denk ik aan een virus. Heb dit probleem gevonden op het internet en daar draaide de persoon Malwarebytes. Nadat het virus is verwijderd had hij het probleem niet meer.

@maxschoones,

Heb even je twee berichten bij elkaar gevoegd je weet da je ook een bericht kan aanpassen;)

Aangezien alles up-to-date is en er verder niks te zien is in apparaatbeheer, denk ik aan een virus. Heb dit probleem gevonden op het internet en daar draaide de persoon Malwarebytes. Nadat het virus is verwijderd had hij het probleem niet meer.
Ik heb de computer gescand met Anti-Malware programma's en cleaners, maar hij blijft nog steeds opstarten met een lage resolutie.

1:Had je het beeldscherm een keer vervangen?
2: ga naar msconfig.exe, vervolgens bij het tabblad 'computer opstarten', staat 'standaardvideo' aangevink? Zoja, haal het weg.
3:Had trouwens ook een site gevonden met een soortgelijk probleem, maar maak van te voren wel een herstelpunt aan.

http://forums.techarena.in/vista-hardware-devices/707090.htm

PS: Het was een slim idee van je om op meerdere computerforums te vragen. :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb bij msconfig.exe-computer opstarten en dan heb ik de videokaart uit geschakeld. Hierna was alles weer goed en werkte het.
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan