Beeldscherm start op met vertraging....

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi allemaal,

De laatste week start mijn beeldscherm ( Samsung 226BW 22' TFT ) niet meer gelijk op mijn PC.
Mijn pc loopt al een 5tal minuten en dan springt het scherm aan.

Normaal is het zo dat als ik de stroom er opzet de Monitor eerst begint met de melding "digitaal"/ "analoog" maar dit doet ie nu ook niet.
Wel als ik de pc na het opstarten na 3 minuten weer uitdruk, dan geeft ie het wel aan.

Wie herkent dit, of nog beter wat kan de oorzaak zijn.

Bij voorbaat dank voor de reacties......:thumb:

ik denk dat het scherm aan z'n eindje is door lekkende condensators, je kan dit laten maken.
werkt een ander scherm wel normaal?

Hoi royb3,

Lijkt me ook wel een mogelijkheid, scherm is van 2007 en wordt elke dag intensief gebruikt.
Ga van het weekend mijn andere scherm even aansluiten, laat ik je het gelijk weten .

Dank je wel voor je snelle reactie :thumb:

het is een veel voorkomend probleem met de samsung monitoren uit die tijd.
eerst andere mogelijkheden even uitsluiten voor je hiermee aan de slag gaat ;)

Hoi royb3,

Sorry voor de late reactie, ik kon pas vanavond mijn andere scherm aansluiten.
Ja dit scherm start gelijk op, en het Samsung Scherm ging steeds trager opstarten.
Maar zo'n scherm kan toch bwvs toch "een leven lang mee?"

Hoi Peter,

Ik had jou reactie nog niet gezien, dank je wel.

Is het scherm eigenlijk te repareren, of is zijn de kosten in verhouding te hoog .

GrTz.

Dat is niet altijd het geval, in dit geval is het mankement waarschijnlijk te danken aan bezuinigingen van samsung, een condensator van 5 cent is lekker goedkoop maar veel minder kwalitatief als bijvoorbeeld een van philips die 15 cent meer kost.

Laatst bewerkt:
Wat ben je weer snel royb3 :D
Wel zonde van het scherm wat pas 5 jaar oud is .
Ja als ik lees dat de reparatie +/- 100 euries kost is een nw scherm toch de beste optie ....:rolleyes:

"welnee, het is kinderlijk werk"... Kom ik op terug :shocked:
Over 5 uurtjes gaat de wekker weer..:(

Hallo

Hier :

http://www.dickbest.nl/

Kun je de benodigde condensatoren kopen. (zie mijn eerdere post welke je nodig hebt)

Indien je kunt solderen en geen 2 linkerhanden bezit , moet dit zeker haalbaar zijn.

Deze kosten slechts een paar Euro (+/- 10 €) <-- niet gecontroleerd op de site ...

Neem geen te goedkope , en neem zeker hightemp. modellen (105°C)

Na vervangen van deze condensatoren zul je nooit geen problemen meer hebben met dit scherm (met deze fout als oorzaak)

Mocht je de printplaat om zeep helpen (ik weet niet hoe handig je bent)

Deze kun je ook compleet kopen (uiteraard zullen de nu defekte condensatoren terug vroegtijdig sneuvelen)

http://www.benl.ebay.be/itm/AC-Inte...963?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a70d0d363

Controleer uiteraard eerst of er effektief dit model is gemonteerd alvorens eventueel te bestellen.
Peter

Laatst bewerkt:
royb3 en VDK_P

Wat geweldig dat jullie dat allemaal weten echt "Petje af":thumb::thumb::thumb::thumb:

Ik denk (?) dat ik iemand heb die dit kan solderen voor mij......

Maar mocht dit niet lukken neem ik wel een printplaat. maar welke is de beste keus voor mijn Samsung 226BW 22' TFT...

http://www.benl.ebay.be/itm/AC-Internal-Power-For-SAMSUNG-LCD-225BW-226BW-IP-45130A-/251000836963?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a70d0d363

of

http://www.auctiva.com/hostedimages/showimage.aspx?gid=1384827&ppid=1122&image=441089242&images=441089242,441089269,441089287&formats=0,0,0&format=0

Wat een geweldige hulp zijn jullie zeg !!!!!!!!

Je tweede link die je gaf refereert alleen naar een afbeelding.
de eerste is een mogelijkheid.

oke royb3,

Ik ga er achteraan. Laat nog weten hoe het afloopt.
royb3 Hartstikke bedankt voor je hulp, ben je echt dankbaar !!!!!!

GrTz. Hans

NB.

Ik mag wel zeggen dat ik apetrots op mijn zelf ben, maar dank zij jullie hulp.

Had nooit gedacht dat het zou lukken, maar royb3 zei "welnee, het is kinderlijk werk." ja dan laat ik me niet kennen...
En VDK_P gaf me de juiste info over de condensators dus....

Heb vanmorgen de condensators gehaald een soldeerbout gekocht, en onder de kreet "de dood of de gladiolen ' ben ik begonnen.en..... HIJ IS WEER HELEMAAL TOP !!!!!!

Mannen bedankt voor de hulp zonder jullie had het scherm in de ( gescheiden ) afvalbak gelegen.

Groet Hans

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan