Beeldscherm steeds bijstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Berichten
1.600
Hallo,
Aangezien ik deze vraag nog niet eerder heb gezien op helpmij, ben ik blijkbaar de enige met dit probleem.
Ik moet regelmatig mijn beeld instellen qua grootte en positie, vaak zelfs meerdere keren per dag, zonder dat de pc uitgeschakeld is geweest.
Er hangt me iets van bij dat het bij mijn vorige scherm ook was, alleen dan niet in deze mate.
Hoe is dit op te lossen?
Het betreft hier een iiyama Vision Master 454 (HM903DT A)
(p.s. Nieuwste drivers geïnstalleerd)
Eric
 
Eric, heb je wel eens een Degaus geprobeerd.
Onder het scherm met de instel knoppen kan je in het menu de Degaus activeren.

Ik weet niet of dit de oplossing is maar je kan het proberen.

groetjes speedtouch
 
Bedankt voor je reaktie speedtouch, ik heb het net geprobeerd en nu maar afwachten. Ik denk het niet eigenlijk omdat ik het in het verleden al eens gedaan heb. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar volgens mij heeft het demagnetiseren meer te maken met de kleuren.
Eric
 
Ja eric het is het demagnetiseren voor het scherm, waardoor de kleurcontrast weer scherp wordt, misschien heeft het ook invloed op je probleem, maar dat weet ik niet zeker, uitproberen is dan de enigste optie.

Beeldverloop komt wel eens bij oudere toestelen voor ik weet niet hoe oud je scherm is, ik gok op 4 jaar.

groetjes speedtouch
 
Hi Speedtouch,
Je schatting van de leeftijd is niet zo goed, het zit dichter in de buurt van 1 jaar. Maar afgezien daarvan, het beeld is sinds het vorige bericht al weer verlopen.
Grtz,
Eric
 
Kan je niet tijdelijk een ander scherm eraan hangen, volgens mij ligt het aan de iiyama.

Ik zit momenteel achter de Vision Master pro 410, en heb dit nog niet meegemaakt.

Als blijkt dat het aan de iiyama ligt, en deze is nog maar net een jaar, dan kan je proberen aanspraak te maken op de garantie.

groetjes speedtouch
 
Je hoeft maar een keer het beeld af te stellen als je PC warm is, de volgen keer als je de PC aanzet staat de beeld scherm niet goed, maar na 15 min moet alles weer goed staan.
 
Hoi,
Ik zit met het zelfde beeldscherm en heb ook het zelfde probleem, ook ik moet steeds het beeld opnieuw corrigeren en dat is niet weinig .

groeten Barney
 
Als je beeldscherm na 15 min aanstaat moet je het dan nog afstellen.
 
Ik heb het geprobeerd Humpe, afstellen na een uur werken ofzo, maar na een uurtje (soms langer of korter) is het weer zo erg dat de afsluiten-knop of de tijd half uit beeld verdwenen is.
Maar ja, alles went.
Eric
 
Dan is er in de hoogspanning een condensator die het beeld niet op spanning houdt. Als je na een kwartier het beeld nog opnieuw moet gaan instellen zal daar iets niet goed zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan