beeldscherm stopt halverwege opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter juul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juul

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Ik heb een computer met een beeldscherm (uiteraard).
Op een dag begint het beeldscherm rare dingen te vertonen (bibberende beelden en zo). Dus pak ik een ander beeldscherm en verving de oude hiermee.

Met dit nieuwe beeldscherm verdwijnt bij het opstarten van windows het hele beeld vlak voordat het windows-embleem verschijnt, zwart scherm dus, terwijl de PC verder ging.
In de safe-mode is er niets aan de hand en wordt de PC normaal opgestart.

Wat kan er hier aan de hand zijn ??
en wat zou ik nu moeten doen?

bijvoorbaat dank.

ik krijg de indruk dat niet je scherm de oorzaak is maar je grafische kaart.
Heb je wel de juiste drivers geinstalleerd?, als dit het geval is, is er ook nog een kans dat je grafische kaar kaduuk is.

zet in de veiligemode de monitor op zijn laagst en start de pc opnieuw op .wat doet die nu en is het een philips monitor

wat bedoel je met de "monitor op zijn laagst zetten" ?

Bibberen van de monitor kan komen door een verkeerde vernieuwings frequentie.
(geavanceerde instellingen van beeld / monitor)
Of als de monitor zo goed als stuk is.
Soms komt het doordat er een transformator (van printer / scanner ofzo) achter de monitor ligt.

Als je een andere monitor aansluit zonder eerst de vorige te verwijderen in apparaten beheer, dan kan het inderdaad gebeuren dat de nieuwe geen beeld heeft, of alleen strepen.
Dat komt door de driver / vernieuwings frequentie.
Niet alle monitors zijn plug & play.

In veilige modus heb je maar 16 of 256 kleuren, en worden niet alle drivers mee gestart.
Dan werkt de monitor meestal wel.

In veilige modus opstarten, en in apparaten beheer de oude monitor, of plug & play monitor verwijderen, en daarna pc herstarten in normale modus.
Is het probleem dan opgelost?

Beste Robbie,
De PC op zijn laagste resolutie en dan de PC opstarten helpt helaas niet.

Beste Paul,
Ik heb lang wezen zoeken waar ik de monitor kan "uitschakelen".
Onder "apparatenbeheer" zie ik helemaal geen monitor.
Wel als ik op de desktop rechtermuis klik, dan properties, dan settinges, dan advanced, dan monitor. Daar zie je alleen de boodschap dat de beste driver is uitgezocht en deze kan je niet uitschakelen.
Ik heb overigens een nvidia gforce videokaart.

bvbd.
Juul

Het probleem bleek toch te liggen aan de (kapotte) videokaart.
Kan het zijn dat een monitor (door een of andere kortsluiting) de videokaart kapot maakt ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan