Beeldscherm stopt op eens?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi helpers,

Ik zat laatst achter de computer, ging even bij de PC weg, en toen ik terug kwam stond het beeldscherm uit! Ik het de PC opnieuw opgestart, en hij deed het niet, op verschillende computers geprobeerd, maar hij deed het niet, een ander beeldscherm doet het wel, dus daar licht het niet aan. Als ik heb aan zet, springt hij aan, uit, aan, uit, etc. en dan aan met enorm gezoem (alsof er een draadje is doorgebrand) zonder beeld.
Wat kan het probleem zijn?

Robert-Jan

Denk dat je beeldscherm is overleden, is het een oud scherm? Vergeet het dan maar en koop een nieuwe. Is het een nog nieuw scherm, ga dan naar de winkel voor reparatie/garantie

Het beeldscherm ziet er nog erg nieuw uit, maar achter op het beeldscherm staat: Date of Mtg : october 1996 (wat houdt dit in? is dit oud?) Maar zou het niet kunnen zijn dat er een draadje is doorgebrand?

Als het een beeldscherm uit 1996 is (Wat ik dus denk) is het inderdaad al een oud scerm. Hoeveel inch beeldscherm is het?

Zou inderdaad wel kunnen dat er een draadje is doorgebrand ofzo, maargoed dan nog, moet je hem dus ter reparatie wegbrengen en denk dat de reparatiekosten duurder zijn dan dat het scherm nog waard is

het is een 15" scherm, geloof ik. Diagonaal gemeten is de schermgrootte ongeveer 35 cm. Ik zit nu achter een beeldscherm uit 1991, dat nog perfect functioneert!

Zou ik niet zelf in het beeldscherm kunnen kijken of ik iets zie? Is het moeilijk zoiets te repareren? Het probleem is dat ik de schroefjes niet kan vinden!

Hallo

Er bestaan 3 methoden om een monitor te openen.....

1 de vijsjes om die te openen zijn achteraan zichtbaar ...

2 de " " " " " " " niet zichtbaar , gecamoufleerd d.m.v. platieken dopjes ... (uiteraard dopjes verwijderen om toegang te verkrijgen...)

3 Geen schroeven , enkel dichtgeklikt , deze "klepjes" dien je d.m.v. een stukje metaal te "fixeren" om deze te kunnen openen....

Het moeilijkste is nu achter de rug .......

Controleer de soldeerverbindingen lijntransfo/printplaat ...meestal zijn deze gescheurd ,waardoor er intermittered kontakt wordt gemaakt ......(dit kun je duidelijk zien ....)

Let wel ...het gezoem kan ook duiden op een kortgesloten transfo met zelfde foutsymptomen , een lijntransfo die kortgesloten is , loont meestal niet ee moeite om te vervangen ....gezien de kostprijs .

Let wel ...in een monitor zijn dodelijke spanningen aanwezig...., indien al het voorgaande voor u chinees is ...., ofwel aankoop nieuwe monitor , of een ervaren technikus deze eens laten nakijken ....

Peter

Laatst bewerkt:
lijkt mij dat er geen stroom op staat als hij niet is aangesloten op het stopcontact? of kan er iets mis zijn, waardoor die er wel op blijft staan?

Ik krijg het beeldscherm niet open.

Is het mogenlijk mijn TV als beeldscherm te gebruiken? Zo jah, wat voor een aansluiting heb ik dan nodig op mijn TV?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan