Beeldscherm stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Hallo allemaal,
Mijn vriendin heeft een beeldscherm van xeros, type weet ik niet, als jullie dat willen zal ik het even vragen. Het beeldscherm is nog maar 1 a 2 jaar oud en ziet er nog prima uit. vandaag zet zij haar scherm aan en gaat het binnen een paar seconden weer uit. Het tijdelijke beeld is wel gewoon goed(bureaublad in beeld). Als ze dit scherm aansluit aan haar laptop hetzelfde verhaal, zit dus niet in de videopoort van haar pc neem ik aan.
Wat denken jullie dat het probleem is, en eenvoudig op te lossen of nieuw scherm nodig? en een eventuele oorzaak? alvast heel erg bedankt!

Gaat het scherm helemaal uit of valt het beeld alleen weg? dus het scherm blijft aan maar het beeld is "zwart"?

scherm word alleen zwart, het lichtje blijft branden

Je hebt waarschijnlijk een probleem met de backlight van de monitor. Wanneer het beeld zwart wordt, moet je een (fel) zaklantaarn pakken en deze op de monitor schijnen. Nu moet jij 45 graden draaien en kijken naar de monitor, en als het goed is, zie je de vensters bijvoorbeeld.

Als het echt een backlight probleem is zou je ook, wanneer de monitor zwart wordt, hem uit en aan doen. Dan zou die moeten werken, maar binnen 5 minuten weer niet.
Klopt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan