beeldscherm stuurprogramma reageert steeds niet. hoe??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
hallo.

ik het zins een maand of 2 een nieuwe pc. die heb ik zelf in elkaar gezet.

maar nu krijg ik elke keer een probleem dat het stuurprogramma steeds niet reageert. zegt hij nadat het beeld vast loopt en vreemde kleuren krijgt. het gebeurt ook vaker als ik hem op een grotere tv aan sluit. met hdmi.
ik heb een xfx radeon hd 6570.

hoe kan dat ik het gewoon de cd die ik er bij kreeg geinstallerd.

en nog een vraag.
ondersteunt hij crossfire??
ik lees namelijk op ander webside wel en en een andere staat er niks over. dus????

hoe kan dat en hoe los ik diet op????

alvast bedankt.

rino26
p.s. niet zuren over de vraagtekens.

Laatst bewerkt:
Hoi rino26,

Allereerst, wel erg veel vraagtekens...;)

Probeer eens de allernieuwste stuurprogramma van de AMD site af te halen, in het RECHTER deel kun je op besturingssysteem selecteren.
De drivers die worden meegeleverd, zijn meestal wat verouderd.
Sowieso zou ik ALLE drivers eens updaten, chipset, geluidskaart, noem maar op.

En Crossfire kan gewoon, je hebt bij deze niet-high-end kaarten geen Crossfire brug nodig, dat gaat via de PCI-e bus.

dat probeer ik wel even.

aaah oke.
moet je 2 de zelfde videokaarten kopen om crossfire te gebruiken??

ik heb al de nieuwste drivers.

wat nu????

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi rino26,

Liefst wel twee dezelfde, maar ik weet dat er ergens op het net een tabel bestaat van Crossfirekaarten die net een ander typenummer hebben.
Ik zal eens kijken, maar hou in gedachten dat het beste is om 2 dezelfde kaarten te gebruiken.

Als je AMD Catalyst gebruikt, kun je daar de temperatuur eens uitlezen, misschien dat het de temperatuur is.

GPU-z is ook een handig tooltje wat je evt. op de achtergrond kan laten draaien.
Als je dan aan het gamen bent, doe even alt-tab om GPU-z tevoorschijn te halen, en de temperatuur af te lezen.

Laatst bewerkt:
@rino 26,

Heb even een aantal berichten samengevoegd geduld is wel gewenst en je kan ook een bericht aanpassen hoor

hij word maar tussen 39 en 45 graden.
kan het ook aan de clock snelheid komen??
DAT IS 650.0MHZ
en de memory clock is 500.0MHZ.
en de fan speed is 15%

is hier iets fout aan???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan