Beeldscherm te fel

• Onderwerp starter Onderwerp starter ploum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ploum

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2014
Hoi,

Ik zag op dit forum een vraag over een te fel beeldscherm.
Ik heb nl. hetzelfde probleem met een Medion-laptop. Het gebruik van de FN-toetsen of instellingen wijzigen in het configuratiescherm helpt niet. Het scherm wordt alleen donkerder, maar het probleem van de veel te felle achtergrond (want dat is waar het volgens mij in zit) blijft bestaan. De achtergrond is veel te fel, waardoor je bepaalde nuances in het scherm niet meer ziet. Het enige dat bij mij helpt om het scherm leesbaarder te maken, is het naar achter kantelen van het scherm. Daardoor komt de leesbaarheid weer enigszins terug.
Maar zoals gezegd: instellingen wijzigen of FN-toetsen gebruiken, helpt hiervoor niet...

Dus het probleem zit 'm vooral in de leesbaarheid van het scherm: het is veel te wit, waardoor je bijna geen onderscheid ziet tussen bijvoorbeeld dikgedrukte en normale tekst of tussen blauwe en zwarte tekst. Ook zijn de icoontjes op de werkbalk bijna niet meer te zien.
Het lager zetten van de helderheid geeft geen resultaat.

Heeft misschien iemand een oplossing?

Dus lijkt het imho een ontwerpfout... Medion maakt leuke dingen... maar ja... aan dit soort zaken wordt dus te weinig aandacht besteedt en daarom betaal je voor een goede laptop net iets meer dan voor een Medion...

Medion MD99070
Moederbord MedionE6232
Video: LGC0353

Ah... dus toch te vinden in het configuratiescherm... :confused: Met de optie 'kleuren calibreren' ziet het er nu een heel stuk aangenamer uit. Toch bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan