Beeldscherm TFT Armada e500

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonym

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Ik heb een laptop Compaq Armada e500 die tijdens het opstarten vertikale groene tekens geeft over het hele beeld. Nadat windows XP pro sp2 is opgestart heb ik allerlei lichte strepen rechtsboven in beeld. Als ik de instellingen van de videokaart aanpas naar 16-bits of 256 kleuren dan worden de strepen grover en komen er ook veel meer. Zet ik hem dan weer terug op 32-bits dan is het alleen weer een vakje van ca. 10 bij 15c. waar heel veel verticale strepen in staan. Het is een videokaart ati mobility AGP. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd, de laatste rompaq geplaatst.

Heeft iemand nog een idee??

TM

als je de mogelijkheid hebt om hem aan te sleuten op een externe monitor en hij heeft het daar niet op dan is de kans groot dat je scherm stuk is
probeer is in veilige modus op te starten heeft ie het dan ook ?

Ik had inderdaad al een extern scherm geprobeerd maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Als ik hem opstart in veilige modus dan geeft het scherm allemaal gekleurde strepen over het beeld (beurtelings groen rood gestippelde verticale strepen) de achtergrond is vaag zwart

Heeft u nog meer suggesties???

Ik kan mij een geval herinneren met dezelfde symptomen waarvan later bleek dat het moederbord defect was.
Misschien is het verstandig om even een bezoekje bij een reparateur te brengen?

helaas!!!!

Bedankt voor de reaktie, ik dacht zelf ook al dat het moederbord het uiteindelijke probleem zou zijn, omdat we eigenlijk al het andere al geprobeerd hebben.

Naar de reparateur heeft geen zin meer vrees ik, dit type laptop is toch al een jaar of 6 oud en is volgens mij niet meer de moeite om te laten repareren.

Groeten!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan