Beeldscherm TFT conflict met Videokaarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reijnde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2006
Berichten
2
Hay

Mijn computer doet het niet en i need help:( ....

Laat ik beginnen bij het begin. Ik krijg een AMD Athlon Processort, 700 MHz binnen. Eerst had ik er RAM in gedaan (dat in mijn vorige computer wel werkte) en die waren blijkbaar stuk. Ik heb voor nieuw RAM geheugen geregeld en dat is nu wel in orde (denk ik). 384MB, niet veel maar het is voor een tijdje. Ik meld dit voor de zekerheid, misschien is er iets mis met het RAM geheugen.
Ik heb een best oude comp met een gloednieuw beeldscherm (voor mijn komende betere comp) het is een Samsung SyncMaster 930bf. Waarschijnlijk zit daar een conflict tussen.

Ik heb elke videokaart die ik hier heb liggen uitgeprobeerd of ze het doen. Maar nee! Bij de een kan hij niet opstarten. De ander draait hij wel (elke keer met andere resolutie en kleuren) maar heeeeeeel erg sloom.

Ik heb op het moment een oude videokaart ( Trident video accerelater 96XX/938X iets van 2 mb zit er op of zo :p ) er in zitten die volgens mij het best werkt vergeleken alle andere.
Mijn vorige pc (een Pentium 3 400mhz) pakte mijn beeldscherm wel goed! Ik had toen geen video kaart, die was gewoon ingebouwt op het mobo (dat heb ik dus nu niet)


Geprobeerde videokaarten


GeFORCE2 MX-400 64MB
- Heb ik helemaal goed geinstalleerd met nieuwe drivers, hoort het gewoon te doen. Windows wil hem niet pakken. Daardoor computer traag, haperig, beeldresolutie veranderd telkens wanneer je opstart en blijft hangen wanneer hij in windows probeert te komen. Windows gaf me ook een melding:

'Het weergave stuurprogramma voor NVIDIA GeFOrve lijkt verantwoordelijk voor de instabiliteid van het systeem' en
'Het stuurprogramma van het weergaveapparaat kan de opbouwbewerking niet voltooien'


Creative Labs CT6930 Rivatnt2 M64 - Met cd geinstalleerd. Computer blijft sloom en haperig en start niet op. Alleen via veilige modus gaat het nog wel. Eigenlijk geen veranderingen met de vorige: GeForce.


Viper V550 16SDR AGP 16MB
- Nou, deze kaart wilde windows helemaal niet pakken. Windows 'ondersteunde' het niet. Ik kon ook geen goede driver vinden op Inet. Verder zelfde problemen als vorige videokaarten.


S3 Trio46/64V - Geinstalleerd en windows ondersteunde het. Verder bleven alle de problemen. Ik kon wel opstarten en in windows komen, maar was bijna niet te doen. Geen nieuwe drivers


Trident video accerelater 96XX/938X 2MB - Oude videokaart, geinstalleerd en windows ondersteund. De computer is iets sneller geworden af en toe nog haperingen. Een heel erg vervelend ding is dat het beeldscherm steeds trilt.



Nou ga ik nog proberen een van de nieuwste videokaarten van iemand anders even te testen, kijken of mijn beeldscherm dat leuk vind.
Ik kon alleen even niet wachten met het posten. Dit is namelijk echt vervelend en ik ben er nu al een tijdje mee bezig. Ik hoop dat iemand wat weet en me kan helpen. Misschien ligt het namelijk aan andere dingen of zo
 
Laatst bewerkt:
DRIVER voor "Trident video accelerator 96XX/938X"

Hoi, in mijn computer is een "Trident video accelerator 96XX/938X" videokaart geplaatst. Maar ik heb de driver (het stuurprogramma) niet. Ik zie dat jij al eens zo'n videokaart hebt geïnstalleerd. Dit betekent dus dat je de driver (stuurprogramma) hebt. Is het mogelijk dat je me deze driver via email verstuurd. Ik zou je zeer dankbaar zijn. Mijn email: tomvandeplassche@hotmail.com

Groeten,
tomvandeplassche
 
Zit je je niet blind te staren naar die videokaart? (toepasselijk)

Welk type moederbord en merk heb je?

Laatste bios ervoor geflasht? of op z'n minst even gekeken of met deze problemen met de videokaart waren?

In die bios ook alles over de AGP nagezien?
 
Volgens mij heb je de moederbordchipset niet geinstalleerd.
 
Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig!.. heb ik een tijd geleden alweer een andere computer gekregen die het nu dus wel goed doet. Die computer met videokaart probleem die bleef raar doen, ik heb het opgegeven. Ik weet dat ik toen de bios ook heb na gechecked en niks vreemds zag..


Ik ken iemand die trouwens het zelfde probleem ongeveer heeft gehad. Dat kwam omdat hij eerst een Nvidea Videokaart + stuurprogramma en niet geuninstalled had en toen instaleerde hij ATI (of andersom) maar dat vond de comp totaaal niet leuk. Dat probleem kreeg hij ook heel lastig weg..Alles had hij geuninstalled en opnieuw ATI ginstalleerd maar alsnog deed zijn beeldscherm heel raar enzo, en dat was begonnen sinds hij ATI probeerde te instlalleren...wat is dat toch -_-'


Helaas...de "Trident video accelerator 96XX/938X" driver heb ik niet meer. Je kan misschien kijken voor een downloadje... Maar ik heb net gekeken en dat is veranderd, bijna elke download verwijst je naar de officiele website... succes iedergeval


Reijnde
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan