Beeldscherm trilt en maakt raar geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eva2007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Hallo,
toen ik gisteravond mijn computer aanzette maakte mijn monitor een raar geluid (zoemend) en trilde het beeld alsof mn gsm ernaast lag en afging. Dit laatste was echter niet het geval.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Er is het laatste jaar niets verplaatst in de kamer en tot gisteravond had ik dit probleem niet. Ook als ik alleen de monitor aanzet maakt deze een raar geluid. (ik heb ook alle snoertjes goed aangedrukt en een paar keer opnieuw opgestart)

Kan ik dit oplossen en hoe? Of is mijn monitor naar 4 jaar gewoon kapot en kan dit nog gemaakt worden?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Alvast heel erg bedankt!

heb je misschien een ventilator of zo in de buurt van de monitor gezet?

nee, en er zit ook een speciale stekkerkast enzo tussen, dus het kan niet van het onweer van de afgelopen tijd zijn.

Zou hem, of laten repareren, maar dat is voor een CRT vaak niet meer lonend, of kijken naar een mooie TFT, overigens zijn 2e handse CRT's in voeldoende mate aanwezig, en vaak goedkoper dan een reparatie, of je moet een handige buurman hebben.

Het is zo van afstand niet te zeggen wat de oorzaak is, maar de hoogfrequent trafo of een smoorspoel zouden het probleem kunnen zijn.

Ik heb nu een nieuw beeldscherm en het probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan