Beeldscherm trilt

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvgtje

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Hallo,

Mijn beldscherm van mijn laptop flikkert regelmatig en vraag me af wat ermee aan de hand is. Ik heb er wat info over proberen te vinden op google waarbij ik er een beetje uit kon halen dat het aan de frecuentie afstelling kan liggen. Ik heb die al staan op het hoogste wat mogelijk is nl 60Hz en dat heeft geen enkele resultaat op geleverd.
Als ik een externe beeldscherm op mijn laptop aansluit dan knippert er op dat beeldscherm niets en funcioneer die prima. Wilt dat zeggen dat ijn beeldscherm stuk is van mijn laptop ? Zo ja, zijn die los verkrijgbaar ?

Gr Rene

Welkom bij de Helpmij!

Start Windows op in de veilige modus (F8)
Trilt het scherm niet? Dan is het proleem een instelling of driverkwestie, trilt het beeldscherm in de veilige modus ook? Dan is het scherm of iets wat het scherm aanstuurt vermoedelijk idd. defect. Als het scherm in de F8 modus niet trilt, ga dan naar apparaatbeheer en verwijder met een rechter muisklik achter 'beeldschermadapters' de daar staande waarde / naam. (Installatie ongedaan maken). Start de laptop nu normaal op en je probleem zou over moeten zijn.

Een ander simpel testje zou kunnen zijn wat 'spelen' met de frequentie in de normale Windowsomgeving en kijken of het probleem aanwezig blijft. Misschien is dit wel handiger om eerst even uit te proberen voordat je het bovenstaande advies uitprobeert.

Laatst bewerkt:
Noem eens merk en model?

En belangrijkste. Komt het alleen voor als de laptop op accu draait of ook als hij aan de stroom hangt?

Het merk is een Acer Aspire 7730G en hij trilt met en zonder dat de stroom eraan zit

Ik heb hem opgestart in de veilige modus waarbij het probleem zich voort blijft doen.

Welkom bij de Helpmij!

Start Windows op in de veilige modus (F8)
Trilt het scherm niet? Dan is het proleem een instelling of driverkwestie, trilt het beeldscherm in de veilige modus ook? Dan is het scherm of iets wat het scherm aanstuurt vermoedelijk idd. defect. Als het scherm in de F8 modus niet trilt, ga dan naar apparaatbeheer en verwijder met een rechter muisklik achter 'beeldschermadapters' de daar staande waarde / naam. (Installatie ongedaan maken). Start de laptop nu normaal op en je probleem zou over moeten zijn.

Een ander simpel testje zou kunnen zijn wat 'spelen' met de frequentie in de normale Windowsomgeving en kijken of het probleem aanwezig blijft. Misschien is dit wel handiger om eerst even uit te proberen voordat je het bovenstaande advies uitprobeert.

Doe dan de 'ultieme' test en verwijder in apparatbeheer het device zoals ik voorstelde. Daarna opnieuw opstarten. Blijft 'ie trillen? Ga er dan maar heel voorzichtig vanuit dat de laptop weg mag voor reparatie / garantie / vervangen moet worden.
Voordat je dit soort rigoreuze beslissingen neemt (vervangen / reparatie) kun je nog overwegen om een nieuwe Windows installatie uit te voeren. Het is namelijk vanachter mijn beeldscherm erg lastig om alle mogelijke oorzaken in te schatten en uit te sluiten.
Backup je eigen bestanden naar een externe harddisk o.i.d. en voer een herinstallatie van Windows uit (machine herstellen naar de fabriekswaarden -> gaat vaak met een bepaalde toetscombinatie en is afhankelijk van merk laptop / gebruikte recover software door de fabrikant -> zie handleiding machine.

Wat gebeurt er als ik die test uitvoert, want dan verwijdert ie datgeen. Bestaat er dan een kans dat ik helemaal geen beeld meer heb? Als ik naar de plek ga om te verwijderen staat er bij de algemene informatie dat het correct werkt .

Laatst bewerkt door een moderator:
Er gebeurt niets 'griezeligs' als je in apparaatbeheer die adapter verwijdert. Bij een nieuwe opstart van Windows wordt de zaak weer geïnstalleerd, alleen dan met de zuivere en juiste waardes. Als dan het beeldscherm nog trilt dan mag je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aannemen dat de machine defect is.

Daarnaast kan je nog altijd systeemherstel naar gisteren (of zelfs vanochtend) uitvoeren als er iets gebeurt nadat je de adapter hebt verwijderd dat je niet aanstaat.

Beeld krijg je altijd, want al zou de adapter weg zijn dan onstaat eenzelfde situatie als die aanwezig is als je in de veilige modus start.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan